• همه روزه 8:00 صبح الی 21:00 شب

کاربرد قرص فیناستراید چیست؟

کاربرد قرص فیناستراید چیست؟ قرص فیناستراید، دارویی برای کوچک نمودن پروستات در مردان است که کاربرد  های دیگری هم دارد. از این دارو در زمینه رشد مو هم استفاده می شود.ریزش مو می تواند  منجر به طاسی شود و مردان را دچار مشکل کند. محبوب ترین دارویی که د ر درمان طاسی شناخته شده است، فیناستراید  نام دارد.  با این توضیحات در ادامه این نوشته از وب سایت دنیز کاشت، بهترین کلینیک کاشت مو در تهران، در ارتباط با کاربرد قرص فیناستراید صحبت می کنیم.

قرص فیناستراید چیست؟

این دارو همان طور که اشاره شد برای درمان پروستات مورد استفاده است. مصرف آن می تواند به کاهش علائم هم کمک بسیاری کند. اگر شما به سختی ادرار می کنید یا تخلیه کامل مثانه تان دشوار است طبق نظر پزشک می توانید از کاربرد قرص فیناستراید استفاده کنید.

این دارو تنها با نسخه در دسترس است. از آن می توان برای درمان ریزش موی مردان یا به عبارتی طاسی با الگوی مردانه هم استفاده نمود. برای درمان ریزش مو هم باید دارو را با استفاده از نسخه تهیه کنید. این دارو با نام های تجاری مختلفی فرخته می شود که به عنوان یک ماده فعال می تواند  ریزش مو را در آقایان به خوبی کنترل کند.

بیشتر بخوانید: کاشت ابرو بر روی تاتو

کاربرد قرص فیناستراید چیست؟

کاربرد قرص فیناستراید چیست؟

فواید و کاربرد قرص فیناستراید

علی رغم عوارض جانبی که این قرص می تواند داشته باشد، انتخابی خاص و موثر جهت درمان ریزش مو محسوب می شود. اما کاربرد های این دارو در موارد دیگری هم است که می توان به گزینه های زیر اشاره داشت:

درمان آلوپسی آندروژنتیک

این دارو را می توان موثرترین گزینه برای درمان آلوپسی آندروژنتیک در مردان دانست. از نظر علمی نشان داده شده است که کاربرد قرص فیناستراید در معکوس نمودن اثرات طاسی با الگوهای مردانه است. این روند در ادامه منجر به رشد مو در بخش های مختلف مانند  شقیقه ها و کف سر می شود. برای درمان ریزش مو در مردان دوز یک میلیگرم آن بسیار موثر است.

کاهش سرعت ریرش مو

ریزش مو می تواند مشکلات بسیاری برای آقایان و خانم ها پدید آورد. یکی از روش های بهبود شرایط کاشت مو طبیعی است. اما می توان با استفاده از فیناستراید به عنوان اولین گزینه درمانی، برای کاهش ریزش مو اقدام کرد. کاهش ریزش مو توسط این دارو با توقف تبدیل تستوسترون به دی هیدروتستوسترون عمل می کند. در نهایت کاهش میزان DHT باعث می شود که روند ریزش مو کند  شود. نکته مهم تر این است که قرص فیناستراید بر رشد موی سایر قسمت های بدن اثر ندارد.

رشد مجدد مو، کاربرد قرص فیناستراید

این دارو به وسیله پزشکان برای رشد مجدد مو در مردان توصیه می شود. زمانی که از فیناستراید به طور مداوم استفاده شود، ریزش مو کم شده و در ادامه رشد مجدد مو نیز رخ می  دهد. رشد مجدد مو معمولا پس از یک سال یا دو سال مداوم استفاده از این دارو بیشتر دیده می شود . در عین حال مصرف این قرص باعث می شود که فولیکول های اصلی مو هم تقویت و حفظ شوند. عوارض جانبی آن هم برای مردان بسیار کمتر از سایر داروهای درمانی است.

چگونه فیناستراید به کاهش ریزش مو در آقایان کمک می کند؟

در بخش های قبل ما به بررسی کاربرد قرص فیناستراید پرداختیم. اما باید بدانیم این دارو چگونه عمل می کند ؟ طاسی الگوی مردانه عمدتاً توسط هورمون دی هیدروتستوسترون (DHT) ایجاد می شود. هورمون DHT با کوچک کردن فولیکول های مو بر روی آنها اثر می گذارد. این مشکل در نهایت منجر به توقف رشد موها می شود. زمانی که مرحله رشد در چرخه مو شروع می شود، موها با سرعت بیشتری جایگزین می شوند.

در حالی که ریزش موی بسیار می تواند منجر به نازک شدن موها هم شود. زمانی که این دارو را مصرف می کنید، آنزیم آلفا ۵ که مسئول تولید DHT از تستوسترون است، مسدود می شود. استفاده مداوم از این دارو باعث افت این هورمون در خون می شود. کاهش آن در نهایت می تواند  ریزش مو را کم کرده و به افزایش رشد مجدد موها کمک کند.

بیشتر بخوانید: کاشت مو بدون جراحی

مصرف دارو برای کاهش ریزش مو

کاربرد قرص فیناستراید در کاهش ریزش مو در بخش های قبلی نوشته ما نشان داده شد. این دارو باید به صورت خوراکی و به دستور پزشک مصرف شود. پزشک پوست احتمالا دوز یک بار در ر وز را تجویز می کند. توجه کنید  که دارو نباید خورد یا شکسته شود. باید به صورت کامل از طریق دهان مصرف شود. می توان آن را همراه با یا بدون غذا مصرف نمود. دوز یک میلیگرم آن برای کاهش سطح موثر هورمون DHT و کاهش ریزش مو در آقایان مورد  استفاده قرار می گیرد.

سخن آخر

کاربرد قرص فیناستراید برای آقایان و کاهش ریزش موی آن ها بسیار است. در مراحل اولیه ریزش مو بیشترین تاثیر را دارد. اما اگر با مصرف دارو مشکل برطرف نشد می توان از روش های دیگری مانند کاشت مو طبیعی استفاده نمود. این کار در کلینیک معتبر دنیز کاشت انجام می شود.


0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین اخبار و مقالات

بررسی تفاوت کاشت ابرو با تاتو و میکروبلیدینگ

بررسی تفاوت کاشت ابرو با تاتو و میکروبلیدینگ

بررسی تفاوت کاشت ابرو با تاتو و میکروبلیدینگ :یکی از مشکلاتی که برای خیلی از افراد تبدیل معضل گردیده ریزش مو می باشد. در گذشته راهی بجز دارو درمانی نبود. اما به مرور و با پیشرفت علم کلاه گیس ها آمدند ... (ادامه)

روش های درمانی برای ریزش مو در آقایان

روش های درمانی برای ریزش مو در آقایان

روش های درمانی برای ریزش مو در آقایان :یک از معضلاتی که از قدیم گربان گیر افراد از زن و مرد بوده ریزش مو می باشد. در گذشته با توجه به طب سنتی داروهایی که استفاده می شده در چند مورد خاص بوده. امروزه راه ها... (ادامه)

کاربرد میکرواسکنر چیست؟

کاربرد میکرواسکنر چیست؟

کاربرد میکرواسکنر چیست؟ در سال های اخیر با توجه به پیشرفت علم روش های نوینی در زمینه پزشکی نیز رخ داده است. یکی از این روش های نوین در علم پزشکی در زمینه جراحی های زیبایی و کاشت مو می باشد. از جمله روش ها... (ادامه)


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x