• همه روزه 8:00 صبح الی 21:00 شب

روش های درمانی برای ریزش مو در آقایان

روش های درمانی برای ریزش مو در آقایان :یک از معضلاتی که از قدیم گربان گیر افراد از زن و مرد بوده ریزش مو می باشد. در گذشته با توجه به طب سنتی داروهایی که استفاده می شده در چند مورد خاص بوده. امروزه راه های گوناگونی از جمله دارو درمانی و کاشت مو طبیعی وجود دارد که تمامی روش ها زیر نظر پزشک و با توجه به آزمایشات پزشکی نوع درمان آن تشخیص داده می شود.

در مقاله پیش رو به روش های درمانی برای ریزش مو پرداخته و در مورد روش های درمانی برای ریزش مو در آقایان توضیحاتی خواهیم داد.

ریزش مو در آقایان چیست؟

هر گونه کم شدن موی سر یا هر نقطه دیگر از بدن را که منجر به کم پشت شدن موی سر و یا هر نقطه دیگر از بدن گردد ریزش مو می گویند. اگر بخواهیم تعریفی دقیق تر داشته باشیم می توانیم بگوییم عدم هماهنگی بین فرایند رشد طبیعی و کاهش ناگهانی مو به هر علت را ریزش مو می گویند. البته بایستی ذکر کنیم ریزش 50 تا 100 تار مو در روز امری طبیعی است.

جای هیچگونه نگرانی نیست. اگر دچار ریزش مویی شدید که بعد از مدتی کاملا حس کردید که دچار کم پشتی مو گشته اید بایستی به فکر چاره باشید. اما قبل از این که روش های درمانی برای ریزش مو در آقایان را بیابیم بهتر است به علت یا علل ریزش مو هم نگاهی بیاندازیم.

روش های درمانی برای ریزش مو در آقایان

علل ریزش مو چیست؟

در مورد علل ریزش مو عوامل متعددی تاثیر گذار می باشند که به جرأت می توان گفت ریزش مو معلول بوده و علت را در جای دیگری باید جستجو کرد. اما علل ریزش مو عبارت است از:

ریزش مو به علت بالا رفتن سن

یکی از عواملی که باعث ریزش مو در زن و مرد می گردد و به عنوان امری طبیعی شناخته می شود بالارفتن سن می باشد. بدین معنی که هر چه سن بالاتر برود موها نازک تر و حالت شکننده تری پیدا می کنند.

ریزش موی ارثی

از دیگر دلایل ریزش مو که می توان گفت شایع ترین آنها نیز می باشد ارثی یا ژنیتیک بودن آن می باشد و از پدر یا مادر به فرزندان منتقل می گردد.

مراقبت غلط از موها

از دیگر عواملی که باعث ریزش مو می گردد متاسفانه مراقبت غلط از مو می باشد. مثلا استفاده بیش از حد از سشوار  استفاده از شامپوهای بی نام و نشان، استفاده از روغن ها و ژل هایی که بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند. در این حالت لازم است از روش های درمانی برای ریزش مو در آقایان استفاده شود.

برخی بیماری ها و داروها

یکی دیگر از عوامل ریزش مو که می توان از آن نام برد بیماری های عفونی و سرطان می باشد که می تواند عاملی برای ریزش مو باشد. ضمن اینکه شیمی درمانی نیز می تواند منجر به ریزش مو گردد. در این مورد می توان به کمبود برخی از ویتامین ها در بدن نیز اشاره نمود.

مشکلات روانی

برخی از مشکلات و بیماری های روانی می تواند در ریزش مو تاثیر گذار باشد.

مشکلات و بیماری های داخلی

برخی از بیماری های داخلی مانند اختلالات کبدی، ناراحتی های معده و بیماری های کلیوی نیز می تواند عاملی برای ریزش مو باشد.

بیشتر بخوانید: کاشت مو به روش ترکیبی

روش های درمانی برای ریزش مو در آقایان

روش های درمانی برای ریزش مو در آقایان چیست؟

روش های درمانی ریزش مو در آقایان می تواند در دسته بندی های زیر باشد:

دارو درمانی

به عنوان اولین روش درمانی ریزش مو در آقایان می توان به دارو درمانی اشاره نمود. بدین معنی که فردی که دچار ریزش مو گردیده با مراجعه به پزشک متخصص و براساس تشخیص علت ریزش مو دستور مصرف برخی از داروها را به فرد می دهد. نکته مهم این که تشخیص علت و نوع دارو با پزشک می باشد. در این زمینه بزرگترین اشتباه استفاده از داروی تجویز شده برای دیگران می باشد. به عنوان نمونه می توان به قرص  “ماینوکسیدیل” اشاره نمود‌. این قرص در اصل برای فشار خون بالا تجویز می گردید. از عوارض آن به رشد مو می توان اشاره نمود. البته این قرص  با تغییراتی در فرمول به عنوان دارویی برای درمان ریزش مو مورد استفاده قرار می گیرد.

نکته مهم و قابل تامل که بایستی باز هم تکرار کنیم این است که در این زمینه تشخیص و نوع دارو با پزشک متخصص می باشد.

بیشتر بخوانید: قرص فیناستراید

رژیم درمانی

یکی دیگر از روش های درمانی که در حفظ سلامتی موها و جلوگیری از ریزش مو تاثیرگذار می باشد رژیم غذایی مناسب می باشد. در این زمینه یک برنامه غذایی مناسب را بایستی مد نظر داشت. استفاده از سبزیجات تازه، میوه ها، غلات و چربی های غیر اشباع پروتئین ها می تواند تاثیر بسزایی در کاهش ریزش مو در آقایان داشته باشد. پرهیز از مصرف بیش از اندازه شیرینی و کربوهیدرات ها نیز در این زمینه تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

کاشت مو طبیعی

یکی دیگر از روش های درمانی برای ریزش مو در آقایان که به عنوان آخرین راه حل درمانی شناخته می شود عمل کاشت مو می باشد. تشخیص نوع پیوند و زمان انجام این عمل نیز بر مبنای تشخیص پزشک متخصص می باشد.

لیزر درمانی

تحقیقات نشان داده که لیزر درمانی نیز در کاهش التهابات فولیکولی مؤثر است. به عنوان یکی از روش های درمانی مورد توجه قرار دارد.

ترک دخانیات و الکل

یکی از عادات بد که متاسفانه امروزه در آقایان و حتی بانوان نیز مشاهده می گردد استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی می باشد. در بلند مدت عوارض متعددی از جمله ریزش مو به همراه دارد.

به عنوان یکی از روش های درمانی برای ریزش مو در آقایان  می توان گفت که ترک این عادات ناپسند در بهبود و درمان ریزش مو مؤثر می باشد.

ماساژ پوست سر

از جمله روش های مؤثر در درمان ریزش مو که می تواند موثر واقع گردد ماساژ روزانه و ملایم پوست سر با نوک انگشتان می باشد. البته استفاده از روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل به همراه ماساژ پوست سر خصوصا قبل از حمام نیز تاثیر گذار می باشد.

بیشتر بخوانید: کاشت به روش SUT

سخن آخر

روش های درمانی برای ریزش مو در آقایان می تواند شامل موارد مختلف باشد که در این نوشته هم بررسی کردیم. به عنوان جمع بندی بایستی بگوییم استفاده از هر گونه روش درمانی حتما بایستی با تحقیق و زیر نظر پزشک متخصص باشد‌. در این زمینه خودرمانی می تواند ضمن ریزش موی بیشتر شما را باعوارض جدی تری مواجه کند. نکته مهم دیگر به هیچ وجه فریب تبلیغات متنوع و زیان آور را نخورید. در زمینه درمان ریزش مو مراجعه به پزشک متخصص و کلینک معتبر دنیز کاشت ارجحیت دارد.


0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین اخبار و مقالات

کاربرد قرص فیناستراید چیست؟

کاربرد قرص فیناستراید چیست؟

کاربرد قرص فیناستراید چیست؟ قرص فیناستراید، دارویی برای کوچک نمودن پروستات در مردان است که کاربرد  های دیگری هم دارد. از این دارو در زمینه رشد مو هم استفاده می شود.ریزش مو می تواند  منجر به طاسی شود و مرد... (ادامه)

کاربرد میکرواسکنر چیست؟

کاربرد میکرواسکنر چیست؟

کاربرد میکرواسکنر چیست؟ در سال های اخیر با توجه به پیشرفت علم روش های نوینی در زمینه پزشکی نیز رخ داده است. یکی از این روش های نوین در علم پزشکی در زمینه جراحی های زیبایی و کاشت مو می باشد. از جمله روش ها... (ادامه)

بانک مو و روش FUE VIP

بانک مو و روش FUE VIP

بانک مو و روش FUE VIP : ریزش مو همراه با طاسی سر یکی از دغدغه‌های است که از دیرباز همراه انسان ها خصوصا آقایان بوده. شاید در بانوان نیز این عارضه وجود داشته. اما بخاطر سیستم ژنتیکی بدن کمتر با این مشک... (ادامه)


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x