• همه روزه 8:00 صبح الی 21:00 شب

کاربرد میکرواسکنر چیست؟

کاربرد میکرواسکنر چیست؟ در سال های اخیر با توجه به پیشرفت علم روش های نوینی در زمینه پزشکی نیز رخ داده است. یکی از این روش های نوین در علم پزشکی در زمینه جراحی های زیبایی و کاشت مو می باشد. از جمله روش های نوین کاشت مو طبیعی و استفاده از تجهیزات و دستگاه های مربوط به آن می باشد. از جمله این دستگاه ها میکرواسکنر است. در مقاله پیش رو از سایت و کلینیک دنیز کاشت در مورد کاشت مو و کاربرد میکرواسکنر توضیحاتی خواهیم داد.

کاشت مو

یکی از دغدغه‌هایی که سالیان طولانی گریبانگیر خیلی از افراد می باشد ریزش مو و در نتیجه طاسی می باشد. هر چند در گذشته نه چندان دور راه چاره ای جز استفاده از کلاه و یا پوشش مخصوص سر نبود. اما استفاده از کلاه گیس به عنوان راه چاره برگزیده می شده. به مرور و با پیشرفت علم استفاده از روش های نوین کاشت مو رایج گردید. این روش های کاشت عبارتند از:

کاشت مو به روش FUT

از قدیمی ترین روش های کاشت مو FUT می باشد که بعد از بیهوشی مقداری از پوست سر (بانک مو) بصورت نواری برداشته و در قسمت مورد نیاز پیوند زده می شود‌. متاسفانه این روش عوارض زیادی دارد‌. مثلا بخاطر بیهوشی درد های بعد از بیهوشی و بجا ماندن خط بخیه دیده می شود.

کاشت مو به روش FIT

این روش نسبت به روش قبل بهتر بوده و تارهای نو از قسمت پشت سر (بانک مو)برداشته می شوند و در قسمت مورد نیاز کاشته می شوند‌.

کاشت مو به روش BUT

در این روش امکان برداشت مو از نقاط مختلف بدن و پیوند در قسمت طاس سر وجود دارد.

کاشت به روش SUT

این روش به عنوان بهترین و جدیدتریت روش کاشت شناخته می شود. امکان کاشت تا چهارده هزار تار مو را بدون جراحی فراهم می کند.

کاربرد میکرواسکنر چیست؟

میکرواسکنر چه دستگاهی است؟

یکی از تجهیزاتی که در عمل کاشت مو به روش های نوین  استفاده می شود، میکرو اسکنر می باشد. در ادامه در مورد این دستگاه و کاربرد آن توضیح خواهیم داد.

برای این که کاشت مو بصورت دقیق تر و بهتر صورت گیرد و نتیجه گیری عالی تری از کاشت مو داشته باشید کلینیک های تخصصی و پزشکانی که در زمینه عمل کاشت مو فعالیت دارند از دستگاهی بنام میکرواسکنر استفاده می کنند. از جدید ترین روش های کاشت مو روش میکروگرافت می باشد که از دقت و ظرافت بالایی برخوردار است. به همین جهت از سوی پزشک نیاز به دقت بالایی دارد. استفاده از دستگاه میکرواسکنر در این مواقع ضروری است.کاربرد میکرواسکنر در این موارد بسیار دیده می شود. میکرواسکنر دستگاهی است که دارای یک صفحه مونیتور دیجیتال می باشد.

این دستگاه امکان بزرگ نمایی تا 1000 برابر را دارد. با استفاده از این دستگاه پزشک متخصص کاشت مو این امکان را دارد با دقت بسار بالایی گرافت های سالم را از محل بانک مو شناسایی کند. سپس عمل برداشتن آنها را با دقت بسیار بالایی بدون آسیب زدن به فولیکول های مو انجام دهد. دستگاه میکرواسکنر که کار آنالیز دقیق مو را انجام می دهد دارای ال سی دی تقریبا یازده اینچی می باشد که فول اچ دی و”رم خور ” نیز است‌. نور دستگاه قابل تنظیم بوده و پزشک متخصص می تواند با تنظیم آن دید عالی و با کیفیتی را داشته باشد.

فرمت دستگاه با توجه به کاربرد میکرواسکنر سازگار با ویندوزهای ” XP”, سیستم عامل مک و ویندوزهای 7 و 8 می باشد‌‌. ضمن این که این دستگاه قابلیت گرفت عکس و فیلم را نیز دارا می باشد.

بیشتر بخوانید: کاشت مو بدون جراحی

کاربرد میکرواسکنر چیست؟

مزایای میکرواسکنر چیست؟

از نکات مهم و مزیت های دستگاه میکرواسکنر این می باشد که امکان شناسایی بیماری های پوستی در محل سر (مانند قارچ )را دارد. حتی می توان میزان رطوبت مو و وضعیت ریشه مو را بررسی کرد. در این زمینه طبق تشخیص پزشک از دستگاه میکرواسکنر می تواند استفاده های دیگری نیز به عمل آورد که فقط با تشخیص و نیاز پزشک می باشد.

بررسی کاربرد میکرواسکنر – این کاربرد ها عبارتند از:

  • تشخیص تراکم فولیکول مو و این که کدام بخش از بانک مو برای استفاده مناسب تر می باشد.

  • تشخیص دقیق آسیب دیدگی و یا سلامت فولیکول های مو قبل از برداشت.

  • تشخیص نژاد مو(مجعد، صاف، فرفر بودن و یا فر زیاد مو)

  • تشخیص دقیق کیفیت مو (چرب یا خشک بودن)

  • تشخیص موخره و شکستگی مو

  • دقت و ظرافت بالا هنگام برداشت مو از محل بانک مو

و دیگر موارد که همانگونه که قبلا گفته شد تمامی موارد تشخیصی بر عهده پزشک متخصص می باشد.

بیشتر بخوانید: کاشت مو به روش میکروگرافت

کاربرد میکرواسکنر چیست؟

کاربرد میکرواسکنر چیست؟

سخن آخر

کاربرد میکرواسکنر در موارد بسیار زیادی است. به عنوان جمع بندی بایستی گفت استفاده از دستگاه میکرواسکنر فقط بر عهده پزشک متخصص  می باشد. حتما بایستی به عنوان بیمار اگر به کلینیک های مخصوص پیوند مو مراجعه می کنید مطمئن گردید که کلیه مراحل اعم از مراحل تشخیص، معاینه، عمل و غیره توسط پزشک متخصص صورت پذیرد.


0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین اخبار و مقالات

روش های درمانی برای ریزش مو در آقایان

روش های درمانی برای ریزش مو در آقایان

روش های درمانی برای ریزش مو در آقایان :یک از معضلاتی که از قدیم گربان گیر افراد از زن و مرد بوده ریزش مو می باشد. در گذشته با توجه به طب سنتی داروهایی که استفاده می شده در چند مورد خاص بوده. امروزه راه ها... (ادامه)

بانک مو و روش FUE VIP

بانک مو و روش FUE VIP

بانک مو و روش FUE VIP : ریزش مو همراه با طاسی سر یکی از دغدغه‌های است که از دیرباز همراه انسان ها خصوصا آقایان بوده. شاید در بانوان نیز این عارضه وجود داشته. اما بخاطر سیستم ژنتیکی بدن کمتر با این مشک... (ادامه)

کاشت لیزری چیست؟

کاشت لیزری چیست؟

کاشت لیزری چیست؟ از دیرباز یکی از دغدغه های افرادی که دچار کم مویی، ریزش مو و طاسی هستند داشتن مویی پرپشت می باشد. در قدیم متاسفانه برای حل این مشکل راه حلی جز گذاشتن کلاه و یا برای زن ها استفاده از روسری... (ادامه)


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x