• همه روزه 8:00 صبح الی 21:00 شب

مراحل کاشت ابرو

مراحل کاشت ابرو به نوعی روش درمانی گفته میشود که موهای مقاوم را از بانک مو توسط متخصصان کاشت مو برداشته و به ابروها پیوند می زنند. کاشت ابرو همانند کاشت مو امروزه در میان مردم جهان مخصوصا زنان مورد استقبال بی نظیری قرار گرفته است.

معرفی مراحل کاشت ابرو

مانند تمام عمل های جراحی کاشت ابرو هم مراحلی دارد که برای عمل موفقیت آمیز تمام آن مراحل باید گام به گام انجام شوند. با کاشت مو دنیز در خواندن این مقاله همراه باشید تا با مراحل کاشت ابرو، نکات مهم پیش از کاشت ابرو، نکات بعد از کاشت ابرو مراقبت های لازم بعد از کاشت ابرو و مراحل رشد ابرو بعد از کاشت ابروها آشنا شوید.

مراحل اول و اقدامات قبل از کاشت ابرو

اولین قدم برای کاشت ابرو انتخاب کلینیک با سابقه و پزشکان معتبر و متخصصان خبره است. برای پیدا کردن کلینیک با سابقه باید از کسانی که قبلاً عمل کاشت ابرو را انجام داده‌اند و عمل موفق آمیزی داشته اند پرس و جو کرد. همچنین باید قبل از اقدام به عمل از هزینه مورد نیاز را نیز در نظر گرفت.

مرحله دوم کاشت ابرو و مشاوره با پزشک

در مرحله مشاوره اولیه تمام خواسته ها با پزشک در مورد نوع کاشت ابرو، نوع عمل، تعداد فولیکول های اهدا شده، وغیره در میان گذاشته می شود. پزشک متخصص با توجه به خواسته های  فرد مورد نظر در باره‌ مزایا، ریسک و روش کاشت صحبت می کند و بهترین روش کاشت ابرو را برای فرد انتخاب کرده و به او پیشنهاد می دهد.

مراحله سوم و آمادگی بیمار برای عمل

قبل از کاشت ابرو نیاز به رعایت مواردی است که پزشک کلینیک آنها را در اختیار بیمار قرار می‌ دهد. یک هفته قبل از عمل از بیمار خواسته می شود که بعضی از داروها مانند، ‏آ اس آ، قرص های مکمل، و مواد دخانیات و الکلی را استفاده نکند. مهمترین کاری که بیمار باید انجام دهد آزمایش خون است تا مشخص شود مریضی واگیر دار، مشکل خونی مانند بالا یا پایین بودن پلاکت خون، دیابت و یا غیره ندارد. در بیشتر کلینیک ها از بیمار خواسته می شود دو هفته قبل از عمل روزی یک یا دو عدد  ویتامین C استفاده کند.

مراحل چهارم کاشت ابرو و پیوند مو

یک هفته بعد از انجام تمام مراحل قبل از عمل، زمان پیوند موی سر است. قبل از عمل موهای اهدا شده کوتاه می شود تا برداشت گرافت آن ها برای پیوند راحت تر شود.

در طول عمل کاشت گرافت ها را از محل اهدا جدا می شود و در سوراخ های که کمتر از یک میلی متر قطر دارند توسط پزشک متخصص کاشته می شوند. این نوع کاشت ابرو به دلیل اینکه هیچ گونه شکاف و بخیه و خون ریزی ندارد و احتمال ریزش دوباره مو در آن کم است بهترین نوع کاشت مو به شمار می‌رود.

کاشت ابرو دو دسته است دسته اول نوع نواری و دسته دوم نوع کاشت استخراج واحد های فولیکول. در کاشت نواری که قدیمی ترین روش کاشت مو شناخته شده است ناحیه بانک مو را شکافت می دهند و گرافت ها را  تهاجمی می کارند که این نوع کاشت به خاطر شکافت احتیاج به بخیه دارد.

اما نوع دوم که چند مدل کاشت دارد بهترین روش کاشت ابرو است و امروزه اکثر متقاضیان به دلیل نداشتن شکافت پوست سر و نداشتن بخیه و نداشتن هیچگونه خونریزی و زخم نوع دوم را برای کاشت مو انتخاب می کنند.

مرحله پنجم و مراحل کاشت بعد از عمل

بعد از به پایان رسیدن مراحل کاشت مو نوبت به شست و شوی محل های اهدا کننده و دریافت کننده فولیکول ها رسیده است. حال پوست سر پاک سازی و بانداژ می شود و کار پزشک به پایان می رسد.

مراحل پایانی مراحل کاشت مو

کار مریض بعد از عمل تازه شروع می شود رعایت کردن نکات بهداشتی بعد از عمل مهم ترین کار در مراحل کاشت مو می باشد. مریض باید تمام نکاتی را که پزشک بعد از عمل به او یاد آوری کرده است مانند مصرف انتی بیوتیک ها، استفاده نکردن در اوایل عمل از شامپو های گوناگون، در معرض خورشید قرار نگرفتن و غیره را انجام دهد تا عمل موفق آمیز و بدون هیچ گونه عفونت، کبودی خون ریزی و ریزش دوباره ابرو داشته باشد.

حرف آخر

این را به خاطر داشته باشید که کاشت ابرو در افراد با هم فرق دارد. روش و رشد ابرو به کیفیت فولیکول ها، رژیم غذای، هزینه عمل و مهمتر از همه ارثی بودن فرد ربط مهمی دارد. برای داشتن موهای زیبا، دائمی و طبیعی تا یک سال با پزشک خود در ارتباط باشید و از او مشورت بگیرید.


0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین اخبار و مقالات

کاشت بدون جراحی مناسب چه کسانی است؟

کاشت بدون جراحی مناسب چه کسانی است؟

کاشت بدون جراحی مناسب چه کسانی است؟ داشتن موی زیبا و پر پشت خواسته ای تمام زنان و مردان است  اما بیشتر مردم جهان بعد از سن ۱۸ سالگی دچار ریزش مو و طاسی سر می شوند‌‌‌. و از راه های زیادی برای کم پشتی مو... (ادامه)

مزایا و برتری های روش FUT (بدون جراحی)

مزایا و برتری های روش FUT (بدون جراحی)

مزایا و برتری های روش FUT (بدون جراحی): یکی از مشکلاتی که همیشه همراه انسانها چه مرد و چه زن بوده است ریزش مو و در نتیجه طاسی سر می باشد. این معضلی است که در قدیم چاره ای برای آن وجود نداشته. اما در طول دوران... (ادامه)

علت رخ دادن عوارض کاشت مو چیست؟

علت رخ دادن عوارض کاشت مو چیست؟

علت رخ دادن عوارض کاشت مو چیست؟ یکی از آخرین متدهای درمان برای افرادی که دچار ریزش مو و در نتیجه طاسی سرشده اند کاشت مو طبیعی می باشد. در این روش از کلاه گیس و موی مصنوعی خبری نیست. طی یک عمل پیوند بخشی از مو... (ادامه)


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x