• همه روزه 8:00 صبح الی 21:00 شب

علت رخ دادن عوارض کاشت مو چیست؟

علت رخ دادن عوارض کاشت مو چیست؟ یکی از آخرین متدهای درمان برای افرادی که دچار ریزش مو و در نتیجه طاسی سرشده اند کاشت مو طبیعی می باشد. در این روش از کلاه گیس و موی مصنوعی خبری نیست. طی یک عمل پیوند بخشی از موی سر به قسمت کم پشت یا فاقد مو پیوند داده می شود. هر چند این روش برای کاشت مو جزو بهترین ها می باشد. اما در برخی موارد به دلیل سهل انگاری و عدم رعایت بعضی موارد کاشت مو دچار عوارضی می گردد. در مقاله پیش ضمن توضیح کلی در مورد کاشت مو پیرامون عوارض کاشت مو صحبت می کنیم.

علت رخ دادن عوارض کاشت مو چیست؟

علت رخ دادن عوارض کاشت مو چیست؟

کاشت مو به چه معنی است؟

عمل کاشت مو نوعی عمل زیبایی محسوب می گردد که توسط پزشک  متخصص که در کلینیک ها و مراکز بهداشتی مجهز صورت می پذیرد. نحوه عمل نیز به روش های مختلفی انجام می‌گیرد. اما در کل از طریق برداشتن مو از پشت سر یا قسمت پرپشت مو که به بانک مو نیز معروف می باشد. کاشت آن در قسمت های کم مو و طاس طی یک فرایند خاص صورت می پذیرد. بایستی یادآوری کنیم که امروزه پیوند و کاشت مو نسبت به درمان دارویی و استفاده از محصولات ضدریزش مو مفید تر و مؤثرتر می باشد. با توجه به این که عمل کاشت مو با استفاده از مو های سر خود فرد انجام می پذیرد ممکن است در شرایط خاصی نتیجه دلخواه خود را نگیرید و عوارض کاشت مو رخ دهد. این موارد عبارتند از:

  • نازک بودن و طاسی شدید و گسترده موی سر

  • ریزش مو و ازدست دادن آن به دلیل شیمی درمانی و یا استفاده طولانی مدت برخی از داروها

  • زخم های شدید پوست سر که بر اثر صدماتی مانند سوختگی و تصادف بوجود آمده است.

نکته مهم دیگر در مورد کاشت مو طبیعی این می باشد که همیشه و در هر حالتی برای همه مفید نمی باشد. در صورتی موثر است که بر اثر آسیب دیدگی و یا طبیعی فرد موهای خود را از دست داده باشد.

علت رخ دادن عوارض کاشت مو چیست؟

علت رخ دادن عوارض کاشت مو چیست؟

بهبود پس از عمل کاشت مو

عوارض کاشت مو نیاز به بررسی دارند. در بهبود پس از کاشت مو هم باید به نکات زیادی توجه کرد. با توجه به میزان نواحی در سر که پیوند مو در آن صورت پذیرفته است روند بهبود ممکن است بین چند ساعت تا چند روز به طول انجامد. بعد از انجام عمل کاشت مو پزشک جراح و متخصص و با دقت هر قسمت از نواحی که مو را از انجا برداشته پانسمان می کند و چون امکان تورم محل وجود دارد ممکن است از داروهای ضد تورم استفاده نماید. با توجه به حساسیت عمل ممکن است کاشت مو به دلایلی دچار عوارض خاصی گردد. در ادامه پیرامون عوارض کاشت مو توضیحاتی خواهیم داد.

علت عوارض کاشت مو چیست؟

عوارض کاشت مو به دو گروه تقسیم می شود که عبارتند از:

عوارض موقتی

همانگونه که از نام آن مشخص است این عوارض موقتی بوده و طبیعی می باشد. مانند قرمزی و تورم که بعد از مدت کوتاهی پس از انجام جدیدترین روش کاشت مو برطرف می گردد.

عوارض طولانی

گروه دوم عوارضی است که طولانی مدت و دردسر ساز می باشد. در ادامه به آن خواهیم پرداخت. این عوارض کاشت مو ممکن است موارد زیر باشند:

  • باقی ماندن جای زخم
  • بی حسی پوست سر که بر اثر برداشتن فولیکول پیوندی رخ خواهد داد و ممکن است چند هفته نیز ادامه یابد.
  • بروز درد در ناحیه سر که با استفاده از داروهایی که پزشک تجویز نموده تاثیر آن کم شده و بعد از مدتی از بین برود.
  • رشد موها زیر پوست که در صورت بروز این اتفاق بایستی پزشک معالج را در جریان قرار دهید.
  • حساسیت و خارش زیاد: این می تواند نشانه بهبودی پوست سر بعد از عمل کاشت باشد که بعد از مدتی از بین خواهد رفت.
  • تورم پوست سر که بعد از حداکثر ده روز از بین خواهد رفت.
  • عفونت پوست سر: هر چند این عوارض کاشت مو ممکن است بصورت نادر پیش بیاید اما در صورت بروز چنین مشکلی حتما پزشک معالج را در جریان بگذارید‌.

عوارض دیگری نیز ممکن است بعد از کاشت مو بوجود بیاید که به همین.چند مورد به عنوان نمونه اکتفا می کنیم.

علت رخ دادن عوارض کاشت مو چیست؟

علت رخ دادن عوارض کاشت مو چیست؟

نقش پزشک و امکانات بر عوارض کاشت مو

در این مورد بایستی بگوییم که عمل جراحی کاشت مو یک عمل واقعا تخصصی بوده و از حساسیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. کاشت مو یک عمل تهاجمی است و اگر با دقت انجام نگیرد جای برداشت مو به صورت زخمی در پشت سر باقی خواهد ماند. اما باتوجه به پیشرفت علم پزشکی در این زمینه و کسب تجربه بالای پزشکان و جراحان  منجر به ابداع روش های کم خطر و با استفاده از دستگاه های جدید درد و خونریزی به کمترین حد خود رسیده است. اما در کل علت عوارض کاشت مو می تواند به روشی باشد که پزشک انتخاب می کند. علاوه براین مهارت فردی، تخصص و تجربه فردی که کاشت مو را انجام می دهد بسیار مهم می باشد. همچنین هر چه از تجهیزات و امکانات بروزتری در این زمینه استفاده گردد درصد خطر بروز عوارض ناشی از کاشت مو کمتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: کاشت مو بدون جراحی

علت رخ دادن عوارض کاشت مو چیست؟

علت رخ دادن عوارض کاشت مو چیست؟

سخن آخر

عوارض کاشت مو در حالت های مختلف رخ می دهند. با توجه به توضیحات داده شده بهتر است اگ قصد کاشت مو را دارید برای کاشت حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید. نسبت به کار و سابقه پزشک و کلینیکی که عمل کاشت را در انجا انجام می دهید تحقیقات کافی انجام دهید. در این باره می توانید با متخصصان دنیز کاشت، بهترین مرکز کاشت مو در ایران در ارتباط باشید.


0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین اخبار و مقالات

کاشت بدون جراحی مناسب چه کسانی است؟

کاشت بدون جراحی مناسب چه کسانی است؟

کاشت بدون جراحی مناسب چه کسانی است؟ داشتن موی زیبا و پر پشت خواسته ای تمام زنان و مردان است  اما بیشتر مردم جهان بعد از سن ۱۸ سالگی دچار ریزش مو و طاسی سر می شوند‌‌‌. و از راه های زیادی برای کم پشتی مو... (ادامه)

مزایا و برتری های روش FUT (بدون جراحی)

مزایا و برتری های روش FUT (بدون جراحی)

مزایا و برتری های روش FUT (بدون جراحی): یکی از مشکلاتی که همیشه همراه انسانها چه مرد و چه زن بوده است ریزش مو و در نتیجه طاسی سر می باشد. این معضلی است که در قدیم چاره ای برای آن وجود نداشته. اما در طول دوران... (ادامه)

کاشت مو به روشMicro FIT چگونه است؟

کاشت مو به روشMicro FIT چگونه است؟

کاشت مو به روشMicro FIT چگونه است؟ یکی از عمل های زیبایی که امروزه طرفداران زیادی خصوصا بین آقایان پیدا نموده عمل پیوند یا کاشت مو می باشد. متاسفانه ریزش مو و در نهایت طاسی سر از قدیم به خصوص بین آقایان رواج ... (ادامه)


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x