• همه روزه 8:00 صبح الی 21:00 شب

کاشت موی طبیعی

کاشت موی طبیعی – داشتن موهایی پرپشت یکی از مهمترین ویژگی های انسان در داشتن زیبایی و جذابیت است اما در برخی از افراد به دلایل مختلف این زیبایی از بین رفته و یا اینکه دچار ریزش مو شده و این گونه افراد از وضعیت به وجود آمده بسیار ناراضی هستند اما خوشبختانه با پیشرفت علم و تکنولوژی راهکار هایی برای این نارضایتی اندیشیده شده است که می توان به انجام کاشت موی طبیعی به این نارضایتی و ناراحتی افراد خاتمه داد .

کاشت یا پیوند مو چیست؟

کاشت یا پیوند مو به روش درمانی گفته می‌شود که موهای مقاوم در برابر ریزش موی سر که دچار طاسی و ریزش شده اند منتقل می‌شود که به این روش کاشت موی طبیعی یا پیوند مو می گویند .
مواردی وجود دارد که در ریزش مو موثر بوده و فولیکول های مو را ضعیف می کند و افراد نیاز به پیوند مو پیدا می کنند از جمله این موارد می‌توان به استفاده از شامپو های نامناسب با توجه به جنس مو ، استفاده از وسایل گرمایشی و خشک کننده مو مانند اتو مو و سشوار ، استفاده از رنگ های مختلف مو برای زیبا ساختن مو و رنگ آن ، بیماری های ژنتیکی و هورمونی ، ریزش مو به صورت ارثی اشاره نمود .
کاشت موی طبیعی به عنوان یک نوع عمل زیبایی شناخته می شود و به این صورت است که فولیکول های مویی که آسیب دیده و یا دچار ریزش شده اند را ترمیم می کند و دوباره شروع به رشد می‌کنند این فرایند از سه مرحله برخوردار است از جمله مرحله برداشت واحد های فولیکولار مو از محل اهدا کننده ، مرحله آماده سازی گرافت ها ، مرحله کاشت گرافت .

روش های کاشت موی طبیعی

به طور کلی بهترین روش کاشت مو در کلینیک کاشت مو تهران ، به دو گروه تقسیم می‌شوند که این مراحل کاشت مو با هم تفاوت های اساسی دارد : کاشت مو با استخراج واحدهای فولیکولی که این روشها نیازی به ایجاد برش ندارند و فولیکول ها به صورت یک شکل واحد و با ایجاد سوراخ های ریز کمتر از یک میلی متر قابلیت استخراج دارند و این روش ها چون به صورت کم تهاجمی هستند با عنوان کاشت موی بدون جراحی نیز شناخته می شوند .

کاشت مو با روش استخراج واحدهای فولیکولی شامل موارد زیر می شود

روش FIT
روش BHT
روش SUT
روش میکرو گرافت
روش Micro FIT
کاشت مو به روش FIT یا FUT : این روش جزء اولین متد های کاشت مو به صورت غیر جراحی می باشد که به واسطه پانچ های دستی به صورت دانه ای گرافت ها توسط پنس از پس سر برداشته می شوند و به روش اف یو تی بر روی سر کاشته می شوند .
در صورتی که رویش مناسب مو انجام نشود امکان آسیب گرافت های مو وجود دارد و این جزء معایب این روش به شمار می رود ؛ اما درباره مزایای آن می توان گفت چون بدون برجای ماندن هیچ گونه اسکار در محل بانک مو و بدون جراحی است روشی مناسب به حساب می آید .

کاشت موی طبیعی به روش dhi

یکی از جدیدترین روش های کاشت مو در محل طاسی با استفاده از دستگاه ایمپلنتر را کاشت مو به روش dhi می گویند . مهمترین مزایای این روش کاشت مو بهره ‌گیری از میکرو موتور های اتوماتیک ۴۰۰ میکرونی جهت برداشت گرافت از محل بانک مو است که می‌تواند در این روش تا ۱۰۰۰۰ گرافت را بدون جراحی از محل بانک مو بر دارد .
از مهمترین ویژگی های کاشت مو به روش دی اچ آی وی می توان به موارد زیر اشاره کرد :
رشد کاملاً طبیعی دارای ظرافت بالا با توجه به کاشت در سایز میکرو .
بدون جراحی و بدون برجای ماندن اسکار جراحی .
برداشت بالاترین نرخ گرافت از بانک مو بیش از ۱۰۰۰۰ گرافت .
یکی دیگر از روشهای کاشت مو کاشت نواری است که برای استخراج فولیکول ها یا گراف ها بر شیرا در سطح پوست ناحیه پس سر ایجاد می کنند پس از این فولیکول ها در زیر میکروسکوپ از داخل پوست استخراج شده و برای کاشت آماده می گردد از آنجایی که روش کاشت نواری به صورت تهاجمی تر است نیاز به بخیه دارد چرا که در سطح آن برش ایجاد می شود و از معایب آن می توان به عوارض بیشتر و مدت ریکاوری طولانی اشاره کرد و از مزایای مهم این روش کیفیت گرافت های برداشت شده می باشد .

روش نواری شامل شیوه های زیر می باشد :

روش سوپر ترکیبی
روش ترکیبی
روش FUT
هریک از روش های فوق که ذکر شد دارای ویژگی ها و اطلاعات زیادی است که برای استفاده از این روش ها شخص متقاضی نیاز به مشاوره پزشک دارد و حتما باید در کلینیکهای معتبر کاشت مو و پیوند انجام شود .


0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین اخبار و مقالات

ماینوکسیدیل برای مو

طریقه مصرف ماینوکسیدیل برای مو

موها برای بسیاری از افراد نمادی از جذابیت و اعتماد به نفس هستند. موها در زیبایی و ظاهر شخصیتی فرد بسیار اهمیت دارند. از طرف دیگر، مشکلات مرتبط با مو می‌توانند باعث کاهش اعتماد به نفس، اضطراب، و افسردگی شوند. ... (ادامه)

درمان ترک پوست سر بعد از کاشت مو

درمان ترک پوست سر بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از روش‌های پرکاربرد برای افزایش جمعیت موی سر فرد است. با این حال، پس از کاشت مو، برخی افراد ممکن است با مشکلاتی مانند ترک پوست سر مواجه شوند که می‌تواند باعث آزار و ایجاد ناراحتی برای آنها ... (ادامه)

مزایا و معایب کاشت مو بدون جراحی

مزایا و معایب کاشت مو بدون جراحی

مزایا و معایب کاشت مو بدون جراحی: همانطور که می‌دانید، موهای سر یکی از عوامل مهم در زیبایی و جذابیت فرد هستند. در حال حاضر، روش‌های مختلفی برای کاشت مو بدون نیاز به جراحی وجود دارد. این روش‌ها شامل کاشت ... (ادامه)


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x