• همه روزه 8:00 صبح الی 21:00 شب

نکات مهم درباره کاشت ریش و سبیل

کاشت ریش و سبیل تقریباً مشابه کاشت موی طبیعی است. عمدتا از روش استخراج واحد فولیکولیک (FUE) برای انجام مراحل پیوند ریش روی شما استفاده می  شود. کل روند بدون زخم است و برای یک عمر ادامه دارد. نیازی نیست این روش را بارها و بارها تکرار کنید. فقط یک بار انجام می شود، و این همان چیزی است که شما نیاز دارید.

پیوند ریش معمولاً عوارض جانبی دارد، اما معمولاً جدی نیست. آنها همچنین دوام زیادی ندارند و با گذشت زمان فروکش می کنند. ممکن است در ناحیه اهدا کننده عوارضی مانند تورم، کبودی خفیف، قرمزی ، موهای رشد کرده و حساسیت را داشته باشید.

همچنین باید انتظار داشته باشید که پوسته های کوچکی در اطراف ناحیه اهدا کننده ایجاد شود. این جای نگرانی نیست. با این حال، اگر پوسته بیش از یک هفته طول بکشد، تماس با جراح ایده خوبی است. بسیاری از جراحان توصیه می کنند تا زمانی که تمام پوسته از بین نرود، صورت خود را نشویید. به دنبال آن  ممکن است پزشک برای جلوگیری از عفونت در ناحیه اهدا کننده، آنتی بیوتیک تجویز کند. همچنین ممکن است برای شما پماد آنتی بیوتیک تجویز شود تا در ناحیه مورد استفاده قرار گیرد.

به طور کلی، روند بازیابی پیوند ریش معمولاً بدون مشکل است. این فقط با کمی درد یا اصلاً همراه نیست. پس از حدود یک هفته ، علائم قابل مشاهده روش پیوند کمرنگ می شود و با گذشت این زمان تا ده روز پس از انجام فرآیند ، می توانید دوباره به صورت طبیعی اصلاح کنید.

ممکن است متوجه شوید که پس از حدود دو یا سه هفته انجام عمل ، موهای ریش جدید شما شروع به ریزش می کند. این ممکن است در ابتدا عجیب به نظر برسد ، اما هیچ جای نگرانی وجود ندارد زیرا این یک قسمت بسیار عادی از روند است. تمام موهای ریخته شده باید تا سه ماه آینده رشد کنند.در اینجا چند نکته برای بهبودی پس از پیوند ریش آورده شده است:

دستورالعمل های بعد از عمل را دنبال کنید

بعد از انجام عمل کاشت ابرو و ریش و سبیل ، جراح به شما یک سری دستورالعمل می دهد که برای کمک به روند بهبودی و همچنین اطمینان از کسب نتیجه مطلوب باید آنها را دنبال کنید. بسیار مهم است که همه این دستورالعمل ها را به حرف خود دنبال کنید.

سیگار نکشید

سیگار کشیدن باعث کاهش جریان خون در منطقه ریش شما می شود. سیگار کشیدن همچنین می تواند باعث انقباض رگ های خونی شود. این می تواند رشد ریش را تضعیف کند.

به مدت 2 هفته از مصرف نوشیدنی الکلی خودداری کنید

حداقل دو هفته قبل و دو هفته بعد از عمل پیوند ریش باید از الکل خودداری کنید. دفع الکل به کاهش تورم کمک می کند. هنگام نوشیدن الکل، رگهای خونی شما پهن می شود و این بدن را در معرض خطر تورم قرار می دهد. الکل همچنین می تواند باعث نازک شدن خون شود و در نتیجه پلاکت های خون از فعالیت کمتری برخوردار شوند. این امر به نوبه خود توانایی انعقادی آنها را که می تواند باعث خونریزی شود کاهش می دهد.

آب بنوشید

آب فاکتور بسیار مهمی در روند جبران بدن شماست و بدن شما به شدت به آن متکی است. آب برای کمک به پاکسازی مواد زائد و انتقال مواد مغذی از یک قسمت از بدن به قسمت دیگر بدن ضروری است. مواد مغذی باید به قسمت های مختلف بدن شما منتقل شوند تا بهبودی سریع داشته باشند. هر روز باید حداقل 8 لیوان آب بنوشید.

بعد از 1 هفته ماساژ را فراموش نکنید

پس از یک هفته از انجام مراحل پیوند ریش، ریش خود را ماساژ دهید تا به رشد مجدد آن کمک کند. ماساژ به شما کمک می کند تا از پوسته ها خلاص شوید و روند رشد مجدد و بهبودی را تسریع کنید.

اگر می توانید 2 هفته استراحت کنید

بعد از کاشت ریش در کلینیک کاشت مو فعالیت های خود را به مدت دو هفته به حداقل برسانید. سعی کنید از تمرینات سنگین خودداری کنید و از هرگونه اقدامی که باعث اعمال جسمی می شود خودداری کنید. به باشگاه نروید، از سونا، شنا، دویدن و سایر فعالیتها خودداری کنید. استراحت به بهبودی سریع کمک می کند.

فقط در حین شستشو به مدت 1 هفته محل پیوند را لمس نکنید

پس از انجام عمل کاشت ریش و سبیل، تا یک هفته از لمس ناحیه پیوند شده خودداری کنید. این به کاهش احتمال عفونت کمک می کند. فقط هنگام شستن محل را لمس کنید و پس از آن ، سعی کنید دستان خود را خاموش نگه دارید.

در 3 ماه اول از قیچی استفاده کنید

در سه ماه اول پس از عمل کاشت ریش و سبیل، از استفاده از تیغ یا برش دهنده خودداری کنید. این موارد ممکن است ناحیه پیوند شده را تحریک کرده و حتی روی فولیکول های مو کاشته شده تأثیر بگذارد. اگر مجبور به برش هستید ، فقط تا زمانی که ناحیه پیوند شده کاملاً بهبود نیابد ، از قیچی استفاده کنید.

 


0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین اخبار و مقالات

کاشت بدون جراحی مناسب چه کسانی است؟

کاشت بدون جراحی مناسب چه کسانی است؟

کاشت بدون جراحی مناسب چه کسانی است؟ داشتن موی زیبا و پر پشت خواسته ای تمام زنان و مردان است  اما بیشتر مردم جهان بعد از سن ۱۸ سالگی دچار ریزش مو و طاسی سر می شوند‌‌‌. و از راه های زیادی برای کم پشتی مو... (ادامه)

مزایا و برتری های روش FUT (بدون جراحی)

مزایا و برتری های روش FUT (بدون جراحی)

مزایا و برتری های روش FUT (بدون جراحی): یکی از مشکلاتی که همیشه همراه انسانها چه مرد و چه زن بوده است ریزش مو و در نتیجه طاسی سر می باشد. این معضلی است که در قدیم چاره ای برای آن وجود نداشته. اما در طول دوران... (ادامه)

علت رخ دادن عوارض کاشت مو چیست؟

علت رخ دادن عوارض کاشت مو چیست؟

علت رخ دادن عوارض کاشت مو چیست؟ یکی از آخرین متدهای درمان برای افرادی که دچار ریزش مو و در نتیجه طاسی سرشده اند کاشت مو طبیعی می باشد. در این روش از کلاه گیس و موی مصنوعی خبری نیست. طی یک عمل پیوند بخشی از مو... (ادامه)


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x