• همه روزه 8:00 صبح الی 21:00 شب

مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی مو یک روش تزریق غیر جراحی و نسبتاً بدون درد است. با وجود تحقیقات کم در مورد کاربرد و اثربخشی آن، مزوتراپی مو در چند سال اخیر بسیار محبوب شده است. استفاده از روش صحیح و تزریق برای دستیابی به نتایج مناسب بسیار مهم است. با این حال، از موارد منع مصرف و عوارض جانبی مراقب باشید.

روش های انجام مزوتراپی مو

مزوتراپی مو به دو روش انجام می شود:

1. مزوتراپی شیمیایی

موادی مانند بوفلومدیل، ماینوکسیدیل، فیناستراید، دوتاسترید، بیوتین، ویتامین ها و سیلیسیم آلی به لایه مزودرم پوست تزریق می شود. این مواد با هم کار می کنند تا رشد طبیعی مو را از طریق بهبود گردش خون، خنثی سازی DHT بیش از حد، کاهش التهاب و تحریک تولید کلاژن برای جلوگیری از ریزش مو تحریک کنند.

2. مزوتراپی مکانیکی

پزشک سوراخ های ریز در ناحیه آسیب دیده ایجاد می کند که باعث رشد مو می شود. این حرکت باعث تولید کلاژن و الاستین می شود. اینها به تشکیل بافتهای جدید در مو کمک می کنند. در طی این فرآیند ، هیچ آسیبی به کلاژن موجود وارد نمی شود.

دوره درمان مزوتراپی مو  چه مدت طول می کشد؟

طول دوره درمان به فرد بستگی دارد، اما به طور متوسط​​، شما به مدت حدود چهار ماه، یک بار در هفته، به درمان نیاز خواهید داشت.

این درمان معمولاً هشت جلسه، هر هفته یک جلسه، هر کدام به مدت نیم ساعت طول می کشد. هنگام استفاده از این درمان باید صبور و متین بود زیرا نتایج قابل مشاهده تنها پس از جلسه پنجم مشاهده می شود.

مطمئناً، هنگامی که بدن شروع به پاسخ دادن به درمان می کند ، مدت زمان و دفعات درمان کاهش می یابد.

عوارض جانبی مزوتراپی مو چیست؟

مطالعه ای برای نشان دادن اثرات دیررس مزوتراپی برای آلوپسی انجام شد. سه بیمار مبتلا به آلوپسی آندروژنتیک پس از جلسات مزوتراپی برای مدت یک سال دچار ریزش مو شدند. این مطالعه نتیجه گرفت که مزوتراپی برای آلوپسی آندروژنتیک ممکن است باعث ریزش و ایجاد زخم شود.

در مطالعه دیگری، دو بیمار پس از گذراندن مزوتراپی برای درمان آلوپسی آندروژنتیک، دچار آلوپسی تکه ای شدند.

همچنین ممکن است عوارض حادی مانند آبسه های پوست سر ایجاد کند. بعضی از افراد همچنین ممکن است کبودی، سردرد، خارش و درد را تجربه کنند.

چه کسانی نباید مزوتراپی مو را انجام دهند

کسانی که در دسته بندی زیر قرار می گیرند، نباید به فکر مزوتراپی مو باشند:

  • افردی که به هر یک از موادی که در مزوتراپی استفاده می شود حساسیت دارند
  • دیابت، کبد، کلیه یا مشکلات قلبی دارند
  • باردار یا شیرده هستند
  • روی داروهای ضد انعقاد هستند
  • دچار عفونت یا ضایعه در ناحیه آسیب دیده شوید.

هزینه مزوتراپی مو چقدر است؟

هزینه مزوتراپی مو به نوع درمان و تعداد جلسات بستگی دارد. برای کسب اطلاعات از هزینه مزوتراپی مو با کارشناسان کلینیک دنیز کاشت ارتباط برقرار کنید. از آنجا که مزوتراپی یک روش زیبایی غیرتهاجمی است و شامل جراحی نمی شود ، شرکت های بیمه معمولاً هزینه ای را پرداخت نمی کنند.

مراقبت و نگهداری

این روش درمانی ممکن است از نیاز به جراحی های کاشت مو و سایر گزینه های گران قیمت و دردناک جلوگیری کند. با این حال، برای دستیابی به نتیجه بهتر و سریع تر بیمار باید یک رژیم غذایی سالم داشته باشد، مصرف مواد غذایی بی ارزش و سموم را از بین ببرد و یک رژیم منظم تناسب اندام را دنبال کند.

نتیجه گیری

دنیز کاشت یکی از تخصصی ترین کلینیک کاشت مو در کشور می باشد که با برخورداری از کادری حرفه ای و متخصص اقدام به کاشت مو با روش های مختلف می نماید. اصول و استانداردهای بهداشتی در این کلینیک کاملا رعایت شده و میزان رضایت مشتریان از این مرکز بسیار بالا می باشد.


0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین اخبار و مقالات

کاشت بدون جراحی مناسب چه کسانی است؟

کاشت بدون جراحی مناسب چه کسانی است؟

کاشت بدون جراحی مناسب چه کسانی است؟ داشتن موی زیبا و پر پشت خواسته ای تمام زنان و مردان است  اما بیشتر مردم جهان بعد از سن ۱۸ سالگی دچار ریزش مو و طاسی سر می شوند‌‌‌. و از راه های زیادی برای کم پشتی مو... (ادامه)

مزایا و برتری های روش FUT (بدون جراحی)

مزایا و برتری های روش FUT (بدون جراحی)

مزایا و برتری های روش FUT (بدون جراحی): یکی از مشکلاتی که همیشه همراه انسانها چه مرد و چه زن بوده است ریزش مو و در نتیجه طاسی سر می باشد. این معضلی است که در قدیم چاره ای برای آن وجود نداشته. اما در طول دوران... (ادامه)

علت رخ دادن عوارض کاشت مو چیست؟

علت رخ دادن عوارض کاشت مو چیست؟

علت رخ دادن عوارض کاشت مو چیست؟ یکی از آخرین متدهای درمان برای افرادی که دچار ریزش مو و در نتیجه طاسی سرشده اند کاشت مو طبیعی می باشد. در این روش از کلاه گیس و موی مصنوعی خبری نیست. طی یک عمل پیوند بخشی از مو... (ادامه)


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x