• همه روزه 8:00 صبح الی 21:00 شب

درصد موفقیت این نوع جراحی با سلولهای بنیادی چقدر است؟

درصد موفقیت این نوع جراحی با سلولهای بنیادی چقدر است؟ ریزش مو یک بیماری شایع در بین زنان و مردان است. که بیشتر آنها به دلایل ژنتیکی ایجاد می شوند.

این را می توان در 80 درصد مردان و 40 درصد از زنان تا سن 70 سالگی یافت. علاوه بر اثرات نامطلوب ریزش مو بر ظاهر. همچنین اعتماد به نفس را کاهش می دهد سرزندگی و همچنین کیفیت ارتباطات انسانی به همین دلیل راه های مختلفی برای جلوگیری از ریزش مو وجود دارد.

جدیدترین درمان ریزش مو، پیوند مو با سلول های بنیادی است. آیا واقعاً در ایران امکان رشد مو با سلول های بنیادی وجود دارد؟ چگونه این روش را انجام دهیم؟ هزینه کاشت مو با سلول های بنیادی چقدر است؟ با ما همراه باشید تا هر آنچه را که باید در مورد این روش پیشرفته بدانید را بیاموزید.

سلول های بنیادی چیست؟

سلول های بنیادی سلول هایی هستند که پتانسیل تبدیل شدن به انواع مختلف سلول های بدن را دارند.این سلول ها سلول های غیر اختصاصی هستند که قادر به انجام وظایف خاصی در بدن نیستند. با این حال، آنها می توانند تقسیم و تکثیر شوند تا به عنوان سلول های بنیادی باقی بمانند یا به انواع دیگر سلول ها تبدیل شوند. سلول های بنیادی با تکثیر و جایگزینی بافت های آسیب دیده به ترمیم بافت های بدن کمک می کنند.

فناوری سلول های بنیادی چگونه کار می کند؟

کاشت موی سلول های بنیادی یک فناوری مدرن است که از سلول های بنیادی خود بیمار برای درمان ریزش مو استفاده می کند. سلول های بنیادی نوعی سلول در بدن هستند که توانایی تبدیل شدن به انواع مختلف سلول برای رشد بافت را دارند. زیرا چنین سلول هایی قابلیت تقسیم و تبدیل شدن به انواع سلول های بدن را دارند. درمان با سلول های بنیادی به بازیابی بافت آسیب دیده، غیر طبیعی و به بیمار کمک می کند.

محققان سلول های بنیادی را در آزمایشگاه رشد می دهند و آنها را به سلول های تخصصی مانند خون و سلول های عصبی دستکاری می کنند. سپس سلول های خاصی در قسمت مورد نظر بدن کاشته می شود، به عنوان مثال برای درمان بیماری های قلبی. سپس سلول های بنیادی کشت شده به عضله قلب بیمار تزریق می شود. پس از پیوند، این سلول ها به ترمیم عضلات ضعیف قلب کمک می کنند.

درصد موفقیت این نوع جراحی با سلولهای بنیادی چقدر است؟

درصد موفقیت این نوع جراحی با سلولهای بنیادی چقدر است؟

آیا واقعا رشد مو با سلول های بنیادی امکان پذیر است؟

با توجه به مقالات علمی در چند سال گذشته درمان با سلول های بنیادی به عنوان یک رویکرد درمانی جدید بالقوه ظهور کرده است که بر فعال سازی مجدد سلول های بنیادی فولیکول مو تمرکز دارد. با استفاده از سلول های بنیادی رشد و بازسازی فولیکول های مو را افزایش می دهد. اکتشافات جدید با توجه به درمان با سلول های بنیادی، گامی به سوی توسعه درمان های موثرتر و موفقیت آمیز ریزش مو است.

پیشنهاد: کاشت مو بدون جراحی

رشد مو با سلول های بنیادی چقدر خوب است؟

کاشت موی سلول های بنیادی در سال 2017 توسط محققان ایتالیایی با موفقیت انجام شد.این روش با استخراج سلول های بنیادی با استفاده از ابزاری با تیغه گرد انجام می شود. ابزار به داخل پوست چرخانده می شود تا یک نمونه استوانه ای از بافت برداشته شود. سپس سلول های برداشت شده در سانتریفیوژ قرار می گیرند تا از بافت ها جدا شوند. در نهایت پزشک سوسپانسیون باقیمانده را به ناحیه طاس تزریق می کند.

تمامی مراحل کاشت مو سلول های بنیادی به صورت سرپایی در کلینیک تخصصی پوست و مو انجام می شود. برای از بین بردن این سلول ها پزشک ابتدا بیهوشی عمومی را در ناحیه مورد نظر انجام می دهد. سپس لیپوساکشن برای برداشتن چربی از باسن یا شکم انجام می شود. فرآیند خاصی برای جداسازی سلول های بنیادی از چربی وجود دارد تا بتوان آنها را به پوست سر تزریق کرد. کل این فرآیند حدود سه ساعت طول می کشد.

کدام گروه از افراد برای کاشت مو با سلول های بنیادی مناسب هستند؟

کاشت موی سلول های بنیادی می تواند به طور موثر ریزش مو را در بیماری های زیر درمان کند:

آلوپسی آندروژنتیک (طاسی با الگوی مردانه)

آلوپسی آندروژنتیک (طاسی با الگوی زنانه)

آلوپسی سیکاتریسیال (نوعی بیماری که در آن فولیکول های مو از بین می روند و با بافت اسکار جایگزین می شوند)

علاوه بر موارد فوق کسانی که در مراحل اولیه ریزش مو دارند کسانی که برای جراحی مناسب نیستند کسانی که علاقه ای به جراحی مو ندارند و هرکسی که بانک موی باکیفیت برای کاشت ندارد. جایگزین مناسبی برای کاشت موی سلول پایه است.

مراقبت های بعد از کاشت مو با سلول های بنیادی 

کاشت موی سلول های بنیادی نیازی به زمان بهبودی ندارد. اما ممکن است بیمار بعد از عمل درد داشته باشد. درد پس از تزریق سلول های بنیادی طبیعی است و باید در عرض یک هفته پس از درمان کاهش یابد. بنابراین در این دوره باید مراقب باشید که هر چه سریعتر بهبودی خود را پیدا کنید. دستورالعمل های مراقبتی زیر پس از جوانسازی مو با سلول های بنیادی:

به دلیل اثر بی حس کننده موضعی بر روی پوست سر بعد از عمل نباید تنها به خانه بروید.

حداقل یک هفته پس از کاشت مو باید از ورزش یا فعالیت های سنگین اجتناب کنید.

ممکن است بعد از درمان زخم های کوچکی روی پوست سر وجود داشته باشد، باید از دست زدن به این زخم ها خودداری کنید.

پیشنهاد: کاشت به روش sut

سخن نهایی

در این مقاله به بررسی جدیدترین روش کاشت مو یعنی کاشت مو با سلول های بنیادی پرداخته ایم. اگرچه این روش توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده تایید نشده است، اما نتایج و مطالعات انجام شده روی این روش امیدوارکننده است. در حال حاضر تنها چند کلینیک در دنیا وجود دارد که از سلول های بنیادی برای درمان ریزش مو استفاده می کنند. انتظار داریم در چند سال آینده در بسیاری از کلینیک ها پیوند مو با سلول های بنیادی انجام شود.


0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین اخبار و مقالات

 خطرات و عوارض جانبی کاشت مو در ناحیه ورتکس

 خطرات و عوارض جانبی کاشت مو در ناحیه ورتکس

خطرات و عوارض جانبی کاشت مو در ناحیه ورتکس :کاشت مو یکی از جدیدترین روش هایی است که امروزه برای راه حل موفقیت آمیز و دائمی ریزش مو یا طاسی مورد استفاده قرار می گیرد. مناطق کاشت مو مناطق مختلفی هستند. علاو... (ادامه)

ریکاوری بعد از کاشت مو

ریکاوری بعد از کاشت مو

ریکاوری بعد از کاشت مو : کاشت مو یک عمل زیبایی ظریف است و برای رسیدن به بهترین نتیجه لازم است دقیقاً پس از انجام این عمل زیبایی از دستورات پزشک خود پیروی کنید. سخت ترین قسمت رشد مو، انتظار برای رشد آن است. ... (ادامه)

بررسی بانک مو

بررسی بانک مو

بررسی بانک مو :بانک مو بخشی از پوست سر است. مو فاقد گیرنده های هورمونی و سایر عواملی است که باعث ریزش مو می شود. در نتیجه موهای این قسمت هرگز آسیب ندیده اند. با معاینه موهای پشت سر افراد و ریزش نکردن حت... (ادامه)


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x