• همه روزه 8:00 صبح الی 21:00 شب

شستشوی سر بعد از کاشت مو | نحوه شستشو + اهمیت شستن

اگر فردی که کاشت مو انجام می دهد از این قوانین مراقبت و شستشوی سر بعد از کاشت مو پیروی کند، موهایش به طرز باور نکردنی سریع و شاداب رشد می کنند. اگر می خواهید در مورد کاشت مو و مزوتراپی مو بیشتر بدانید، می توانید نحوه شستشوی سر بعد از کاشت مو را بررسی کنید.

روش شستشوی سر بعد از کاشت مو چگونه است؟

شستشو یک مرحله بسیار مهم بعد از کاشت مو طبیعی است. موضوعی بسیار حساس است که نیاز به توجه دارد. موها باید طبق قوانین شسته شوند، در غیر این صورت فرایند شستشوی مو به عنوان یک مسئله غیر مهم تلقی می شود. شستشوی معمولی 3 تا 4 روز پس از کاشت مو انجام می شود. این فرایند شستشو تا زمانی که پوسته های پوست سر از بین بروند انجام می شود. از لوسیون مخصوصی که پزشک داده استفاده می شود و بدون مالش انجام می شود.

بهتر است از شخصی کمک بگیرید تا بتوانید به راحتی همه موها را بشویید. در صورت امکان بهتر است اولین شستشو توسط پزشکان و پرستاران در بیمارستان انجام شود. موها باید حداقل یک بار در روز به مدت 15 روز به این صورت شسته شوند. اولین فرایند شستشو پس از کاشت مو به طور متوسط ​​30 دقیقه به طول می انجامد.

چرا شستشوی سر بعد از کاشت مو مهم است؟

پس از عمل کاشت مو، برخی از روال های نگهداری برای رشد بهتر موها وجود دارد. مهمترین این روال مراقبت، فرایند شستشوی سر بعد از کاشت مو است. فرایند شستشوی سر بعد از کاشت مو از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر به طور منظم و طبق توصیه پزشک استفاده نشود ، عواقب جدی ممکن است رخ دهد. اولین شستشو بعد از کاشت مو بسیار مهم است.

فولیکول های مو ایجاد شده توسط عمل شروع به پوسته پوسته شدن و ریزش می کنند. فرایند شستشو این پوسته را از بین می برد و فولیکول های مو تنفس می کنند. اگر فرایند شستشوی مو با در نظر گرفتن توصیه پزشک انجام نشود، موهای کاشته شده ممکن است آسیب ببینند. پس از اولین شستشو مو، فولیکول های مو تقویت می شوند، با مکان خود سازگار شده و تغذیه می شوند.

چگونه شستشوی سر بعد از کاشت مو را انجام دهیم؟

چگونه شستشوی سر بعد از کاشت مو را انجام دهیم؟

برای شستشوی سر بعد از کاشت مو باید برخی از آماده سازی ها انجام شود. البته جدا از این آماده سازی ها باید روش شستشو را به طور کامل با پزشک خود یاد بگیرید. خونریزی های کوچک و مایعاتی که در ناحیه کاشته شده به دلیل عمل کاشت مو ایجاد می شود، در فولیکول های مو خشک شده و باعث ایجاد پوسته پوسته شدن می شود. تمیز کردن پوسته ها با اجازه تنفس فولیکول های تازه کاشته شده، روند بهبود را تسریع می کند. شستشو با لوسیون بعد از کاشت مو باعث نرم شدن پوسته ها شده و باعث می شود که خود به خود ریخته و تمیز شود.

از آنجا که شستشوی نادرست و بی دقتی می تواند باعث آسیب به موهای کاشته شده شود. پس سعی کنید با نهایت دقت شستشوی سر خود را بعد از کاشت مو انجام دهید. فرایند شستشو پس از کاشت مو اساساً به دنبال تمیز کردن ناحیه پوسته پوسته، شامپو زدن و خشک شدن است. اگر شستشو بعد از کاشت مو در شرایط مناسب انجام شود، این به معنی حداقل ریزش موهای کاشته شده است. به عبارت دیگر شستشوی مکرر پوسته پوسته شدن را کاهش می دهد و همچنین ریزش مو را از بین می برد.

هدف اصلی شستشو بعد از کاشت مو نرم کردن اینستروکت و تسریع گردش خون به منظور تغذیه کافی فولیکول های مو است.

مواد مورد نیاز برای شستشوی سر بعد از کاشت مو

لوسیون نرم کننده

لوسیون فقط باید بعد از اولین شستشو استفاده شود. این به طور جدی پوسته پوسته های روی سر را کاهش می دهد.

آب گرم

هنگام شستشو بعد از کاشت مو، دمای آب نباید داغ یا سرد باشد. آب گرم ایده آل است.

شامپو

بعد از اولین شستشو می توانید از لوسیون به جای شامپو استفاده کنید. بهتر است از شامپوی توصیه شده توسط پزشک استفاده کنید.

حوله نرم

حوله نرم برای خشک کردن موها پس از شستشو ضروری است. حوله باید نرم باشد.

مواد مورد نیاز برای شستشوی سر بعد از کاشت مو

نحوه شستن موها

در فرایند شستشوی موها ابتدا ریشه موها را لوسیون بزنید  در همین حال، ریشه مو نرم می شود. هنگام استفاده از لوسیون، هرگز نباید آن را سریع مالش دهید و باید آن را به آرامی مالش دهید. سپس مراحل زیر را دنبال کنید.

  • آب گرم را تنظیم کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که آب تحت فشار نیست.
  • آب را روی پوست سر خود بریزید.
  • پس از پاک کردن لوسیون اضافی از مو، شامپو را روی دستان خود فشار دهید و با حرکات سبک شروع به استفاده کنید.
  • شامپو را در دست خود بمالید و به همین ترتیب بمالید. از حرکات انگشتان بسیار سبک استفاده کنید و کف به ریشه ها برسد.
  • سپس موها را آبکشی کنید.
  • این روند را یکبار دیگر تکرار کنید.

نکات مهم در شستشوی سر بعد از کاشت مو

  • شامپوی توصیه شده توسط پزشک برای شستشو باید هر روز به مدت حدود 15 روز استفاده شود.
  • موها را باید طبق توصیه پزشک بشویید.
  • هنگام تغییر شامپو معمولی، شامپوهایی که PH آنها مناسب ساختار پوست است باید استفاده شوند.
  • در صورت امکان، اولین شستشو پس از کاشت مو باید توسط پرستاران در مرکز کاشت مو انجام شود.
  • اگر اولین شستشو در خانه انجام شود، فردی باید همراه بیمار باشد.
  • هنگام شستن موها باید مراقب باشید که ناخن ها به ناحیه پیوند نرسند.
  • موها را نباید با آب خیلی گرم یا خیلی سرد شست.
  • از محصولات مراقبت از لوازم آرایشی به غیر از محصولات توصیه شده نباید استفاده شود. این محصولات می توانند باعث آسیب دائمی به فولیکول مو و عوارض جانبی شوند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین اخبار و مقالات

کاشت ابرو روی تتو امکان دارد؟

کاشت ابرو روی تتو امکان دارد؟

کاشت ابرو روی تتو امکان دارد؟ امروزه با پیشرفت های علمی روش های مختلفی برای کاشت و پیوند مو وجود دارد که هر کدام ویژگی خاص و نوع عمل خاص خود را دارند. در نوشته پیش رو از دنیز کاشت، بهترین کلینیک کاشت ا... (ادامه)

بررسی تفاوت کاشت ابرو با تاتو و میکروبلیدینگ

بررسی تفاوت کاشت ابرو با تاتو و میکروبلیدینگ

بررسی تفاوت کاشت ابرو با تاتو و میکروبلیدینگ :یکی از مشکلاتی که برای خیلی از افراد تبدیل معضل گردیده ریزش مو می باشد. در گذشته راهی بجز دارو درمانی نبود. اما به مرور و با پیشرفت علم کلاه گیس ها آمدند ... (ادامه)

کاربرد قرص فیناستراید چیست؟

کاربرد قرص فیناستراید چیست؟

کاربرد قرص فیناستراید چیست؟ قرص فیناستراید، دارویی برای کوچک نمودن پروستات در مردان است که کاربرد  های دیگری هم دارد. از این دارو در زمینه رشد مو هم استفاده می شود.ریزش مو می تواند  منجر به طاسی شود و مرد... (ادامه)


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x