• همه روزه 8:00 صبح الی 21:00 شب

جای زخم کاشت مو | انواع جای زخم + روش های پنهان کردن

جای زخم کاشت مو باعث نگرانی قابل توجه میلیون ها مرد و همچنین تعداد قابل توجهی از زنانی است که در دوره ای از زندگی خود کاشت مو را انجام داده اند. با دنیز کاشت، بهترین کلینیک کاشت مو تهران همراه باشید تا بیشتر با جای زخم کاشت مو و راه های بهبود آن با شما صحبت کنیم.

انواع جای زخم کاشت مو

بسته به ماهیت روش جراحی مورد استفاده، جای زخم کاشت چهار نوع مختلف دارند:

  • اسکارهای استخراج واحد فولیکولی (FUE)
  • اسکارهای پیوند واحد فولیکولار (FUT یا نوار)
  • جای زخم پلاگین

هر یک از این نوع جای زخم کاشت مو از نظر استتار چالش های متفاوتی را به نمایش می گذارند و نحوه پنهان شدن آنها کاملاً متفاوت است.تا چه درجه ای می توان جای زخم را پنهان کرد به عوامل مختلفی بستگی دارد.

رنگ بافت در مقایسه با پوست اطراف، بافت اسکار، میزان بهبودی آن، اندازه، عرض، موقعیت آن، صافی، فرو رفتگی یا برجستگی، شکل سر، میزان مو در اطراف منطقه و از جمله مهارت متخصص کاشت مو انتخاب شده، همه در این زمینه نقش دارند.همانطور که احتمالاً متوجه شدید، تحقیق برای اطمینان از انتخاب گزینه مناسب برای کاشت مو بسیار مهم می باشد. دنیز کاشت با بهترین متخصصین و جدیدترین روش کاشت مو، تجربه ای منحصر به فرد را به شما می دهد.

انواع جای زخم کاشت مو

روش های پنهان کردن جای زخم کاشت مو

روش هایی برای پنهان کردن و ترمیم جای زخم کاشت وجود دارد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت:

کانسیلرهای موقت

ساده ترین و ارزان ترین روش، با کمترین کارآیی، برای ضخیم تر نشان دادن موهای خود استفاده از کانسیلرهای موقت می باشد و در نتیجه جای زخم ها را زیر مو پنهان می کنند.

میکروپیگمنتیشن پوست سر

روش میکروپیگمنتیشن پوست سر رایج ترین گزینه برای پنهان سازی جای زخم کاشت مو از انواع مختلف است.

پنهان کردن اسکارهای FUT

این فرآیند جراحی که به طور معمول برای پنهان کردن اسکارهای FUT استفاده می شود، به پیوند واحدهای مویی در اسکار با استفاده از روش FUE نیاز دارد.

لیزر درمانی

با بهبود تکنیک های لیزر، برخی از مراجعه کنندگان به تکنیک های لیزر روی می آورند تا جای زخم کاشت مو کمتر دیده شود.

جای زخم کاشت مو استخراج واحد فولیکولی یا FUE

استخراج واحد فولیکولی یا FUE، جدیدترین و کم تهاجمی ترین نوع جراحی ترمیم مو است.

این روش خود شامل استفاده از یک ابزار پانچ برای استخراج پیوندهای جداگانه مو از محل دهنده است، معمولاً پشت سر، همراه با یک روش شکاف برای کاشت پیوند در محل گیرنده، معمولاً در خط موی پیشانی که به سمت عقب حرکت می کند. زخم های ناشی از جراحی FUE با زخم های کوچک و نقطه ای مشخص است.  معمولاً تعداد آنها زیاد است و مساحت زیادی را شامل می شوند، اما چون به طور کلی از زخم های اطراف جدا شده اند  پوشش باقی مانده مو معمولاً پوشش بهتری نسبت به سایر روش های کاشت مو ایجاد می کند.

به دلیل اندازه کوچک و سهولت پنهان سازی نسبی، متداول ترین روشهای استتار میکروپیگمنتیشن پوست سر و پنهان کننده های موقتی است

جای زخم کاشت مو واحد فولیکولار (FUT)

پیوند واحد فولیکولار (FUT) از دهه 1990 به بعد بسیار مورد استفاده قرار گرفت. امروزه نیز معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد.

جراحی FUT که اغلب به عنوان روش نواری یا گاهی اوقات Follicular Unit Strip Surgery (FUSS) نامیده می شود.

هزینه هر پیوند کمتر از FUE است و به طور کلی پس از بهبودی میزان ماندگاری طولانی مدت بیشتری دارد. نقطه ضعف مهم FUT این است که این روش باعث ایجاد زخم های قابل توجهی می شود که اغلب پنهان کردن آنها دشوارتر است. به صورت یک خط در پشت سر دیده می شود، که گاهی از گوش به گوش دیگر امتداد می یابد.

روش های پنهان سازی بسته به نوع زخم متفاوت است. جراحی تجدید نظر در حال رایج شدن است. اغلب در صورت انجام جراحی پیوند مو بعداً، جای زخم به هر حال برداشته می شود. گاهی اوقات بیماران که FUE را انتخاب می کنند، دچار جای زخم کاشت مو می شوند. روش میکروپیگمنتیشن پوست سر را برای پنهان کردن جای زخم کاشت انتخاب می کنند. نیز در برخی موارد می توانند مفید باشند.

جای زخم کاشت مو پلاگین

جای زخم ناشی از این نوع جراحی در ناحیه اهدا کننده می تواند قابل توجه باشد. معمولاً به عنوان جای زخم پلاگین شناخته می شود. علاوه بر این، ترومای اضافی یا روش کاشت نامناسب در محل گیرنده می تواند مشکل دیگری ایجاد کند که به عنوان زخم سنگ قلوه سنگ شناخته می شود.

تنها گزینه های مناسب، کانسیلرهای موقتی، لیزر فارکسل یا میکروپیگمنتیشن پوست سر هستند.


0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین اخبار و مقالات

کاشت ابرو روی تتو امکان دارد؟

کاشت ابرو روی تتو امکان دارد؟

کاشت ابرو روی تتو امکان دارد؟ امروزه با پیشرفت های علمی روش های مختلفی برای کاشت و پیوند مو وجود دارد که هر کدام ویژگی خاص و نوع عمل خاص خود را دارند. در نوشته پیش رو از دنیز کاشت، بهترین کلینیک کاشت ا... (ادامه)

بررسی تفاوت کاشت ابرو با تاتو و میکروبلیدینگ

بررسی تفاوت کاشت ابرو با تاتو و میکروبلیدینگ

بررسی تفاوت کاشت ابرو با تاتو و میکروبلیدینگ :یکی از مشکلاتی که برای خیلی از افراد تبدیل معضل گردیده ریزش مو می باشد. در گذشته راهی بجز دارو درمانی نبود. اما به مرور و با پیشرفت علم کلاه گیس ها آمدند ... (ادامه)

کاربرد قرص فیناستراید چیست؟

کاربرد قرص فیناستراید چیست؟

کاربرد قرص فیناستراید چیست؟ قرص فیناستراید، دارویی برای کوچک نمودن پروستات در مردان است که کاربرد  های دیگری هم دارد. از این دارو در زمینه رشد مو هم استفاده می شود.ریزش مو می تواند  منجر به طاسی شود و مرد... (ادامه)


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x