• همه روزه 8:00 صبح الی 21:00 شب

ترک پوسته سر بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از بهترین راه ها برای درمان ریزش مو و طاسی است. کاشت مو ممکن است عوارض جانبی موقتی داشته باشد. برخی از عوارض مانند ترک خوردن سر پس از کاشت مو از عوارض نادر کاشت مو است. پس از کاشت مو، ترک هایی روی سر ایجاد می شود و علائمی مانند ترک خوردن پوست سر ممکن است ظاهر شود.

علت ریزش مو پس از کاشت مو به عوامل مختلفی بستگی دارد. دانستن علل ریزش مو پس از کاشت به فرد کمک می کند تا حد زیادی از ریزش مو و ریزش مو جلوگیری کند. در مقاله زیر تمامی عوامل موثر بر این عارضه و درمان آن توضیح داده خواهد شد.

پیشنهاد: قیمت کاشت مو در تهران

دلایل ایجاد ترک و شیار بعد از کاشت مو چیست؟

ترک پوسته سر بعد از کاشت مو

دلایل ایجاد ترک و شیار بعد از کاشت مو چیست؟

همانطور که همه ما می دانیم، کاشت مو در واقع یک عمل جراحی است. در طی این فرآیند، کانال ها و منافذ فولیکول های مو کاشته شده در ناحیه کاشته شده باز می شوند. سپس مقدار کمی خون از هر کانال یا دهانه نشت می کند. از آنجایی که شستشوی محل کاشت مو در عرض 2 تا 3 روز پس از کاشت مو ممنوع است، لکه های خون را نمی توان با آب شستشو داد.

در نهایت، خونی که به سطح پوست سر نفوذ می کند، در ناحیه ای که در آن ساکن است منعقد می شود، خشک می شود و پوسته پوسته می شود. با خشک شدن خون، پوست سر کشیده و منقبض می شود. طی چند روز آینده این تنش می تواند باعث جدا شدن پوسته منطقه و پاره شدن آن پس از مدتی شود.

اثر بیهوشی

مواد مخدر می تواند عوارض جانبی داشته باشد که یکی از آنها خشکی پوست سر است. این خشکی یکی از دلایل ایجاد ترک در سر پس از کاشت مو است.

پوست سر خشک

بیهوشی می تواند یک عارضه جانبی خشکی پوست سر داشته باشد، اما اگر استعداد ژنتیکی برای خشکی پوست سر دارید، ممکن است این عارضه جانبی را تجربه کنید. بنابراین، خبر بد برای کسانی که پوست سر خشک ارثی دارند این است که احتمال بروز این مشکل پس از کاشت مو بیشتر است. اما جای نگرانی نیست زیرا راه هایی برای جلوگیری از این مشکل وجود دارد.

راهکارهایی برای جلوگیری از ریزش مو پس از کاشت مو

همانطور که می دانید پیشگیری بهتر از درمان است. با راه حل های ساده می توانید از بروز ترک ها جلوگیری کنید.

نوشیدن آب و مایعات دیگر را فراموش نکنید!

کم آبی نقش غیرقابل انکاری در خشکی پوست سر دارد. بنابراین نوشیدن آب کافی قبل و بعد از کاشت مو را نباید فراموش کنیم. ناگفته نماند که افراد مبتلا به بیماری هایی مانند دیابت و کم کاری تیروئید بیش از دیگران مستعد سردرد هستند. بنابراین این افراد پس از عمل کاشت مو باید آب کافی بنوشند.

مصرف مواد مخدر و الکل را به حداقل برسانید

افرادی که مجبور به مصرف داروهایی مانند آسپرین هستند، احتمال ریزش مو بعد از کاشت مو بیشتر است. دلیل آن را باید همودیلوشن دانست. البته نوشیدن الکل می تواند تاثیر مشابهی بر سطح خون داشته باشد و احتمال ترک خوردن پوست سر را افزایش دهد.

رژیم غذایی سالم

تامین ویتامین ها و مواد معدنی از بروز ترک ها جلوگیری می کند. با کمک این مواد به پوست سر رطوبت لازم داده شده و از ایجاد ترک جلوگیری می کند. پس مصرف میوه و سبزیجات را بعد از کاشت مو فراموش نکنید. ویتامین E منبع غنی آنتی اکسیدان است. این ماده به همراه مکمل روی برای هیدراته نگه داشتن پوست سر و بهبود گردش خون در سر ایده آل است.

با رعایت نکات ساده تعادل چربی پوست خود را حفظ کنید

ترک‌هایی نیز می‌تواند پس از کاشت مو در اثر جذب گرد و غبار و آلودگی روی سر ظاهر شود. اینجاست که رعایت بهداشت فردی، شستشوی منظم سر و جلوگیری از آسیب فیزیکی به سر اهمیت پیدا می کند. با رعایت این نکات ساده، می توانید احتمال ترک و بهبود زخم ها را در زمان کمتری به حداقل برسانید.

پیشنهاد: بهترین کلینیک کاشت مو

درمان ترک و پوست سر بعد از کاشت مو

برخی از پزشکان برای جلوگیری از این عارضه شامپوهای مخصوص و داروهای ضد التهابی را تجویز می کنند، اما برخی از افراد ممکن است لایه برداری پوست سر را مشاهده کنند که در این صورت متخصصان چندین گزینه درمانی را ارائه می دهند.

استفاده از فشرده سازی بخار، ماساژ سر پس از مدتی طبق توصیه پزشک، استفاده از تونیک ها و روغن های درمانی همگی راه هایی برای درمان ترک های سر پس از کاشت مو هستند. یک متخصص با مهارت کافی کاشت مو، افراد را با نحوه برخورد با این مشکل آشنا می کند.

لازم به ذکر است که در صورت عدم درمان به موقع دلمه و سهل انگاری در رفع آن ممکن است مشکلاتی مانند مسدود شدن منافذ پوست ایجاد شود.

روند بهبود ریزش مو پس از کاشت موی طبیعی

ایجاد دلمه یا دو شاخه شدن انتهای مو پس از کاشت مو طبیعی است. اصولا 1 تا 2 روز بعد از عمل دلمه ایجاد می شود و تا دو هفته روی سر دیده می شود. این پوسته ها با ترشح چربی پوست سر و مراقبت های بعد از عمل به تدریج کاهش می یابند و پس از مدتی به طور کامل از بین می روند. مهم است که وجود پوسته ها تأثیر نامطلوبی بر نتیجه جراحی و روند بهبودی نداشته باشد. البته اگر بعد از مدتی طولانی و پس از مشاوره پرستاری، دلمه ها ادامه پیدا کند، باید به پزشک مراجعه کنید.

روند بهبود ریزش مو پس از کاشت موی طبیعی

ترک پوسته سر بعد از کاشت مو

سخن نهایی

علل هورمونی و ژنتیکی از عوامل اصلی ریزش مو هستند، اما عوامل دیگری مانند رژیم غذایی، استرس، تغییرات هورمونی، افزایش سن و سابقه خانوادگی نیز ممکن است در این امر دخیل باشند. در چنین مواقعی افراد اعتماد به نفس خود را از دست می دهند و به دنبال درمان یعنی کاشت مو هستند. کاشت مو یک روش جراحی برای بازسازی مو و درمان طاسی با کاشت مو در مناطق طاسی است.

کاشت مو یک عمل کاملا بی خطر است، به خصوص اگر توسط پزشک متخصص و با تجربه در این زمینه انجام شود. اما این روش مانند سایر روش های جراحی می تواند عوارضی از جمله ترک و شیار در سر داشته باشد. اما اگر پس از کاشت مو با چنین مشکلی مواجه شدید، باید بدانید که جای نگرانی نیست، زیرا راه حل های زیادی وجود دارد که می تواند به رفع این مشکل کمک کند.

کلینیک کاشت مو دنیز کاشت با سال ها تجربه در زمینه کاشت مو و ابرو و داشتن بروزترین تجهیزات آماده ارائه خدمات به زیباجویان می باشد. برای اطلاع از قیمت ها و گرفتن وقت با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.


5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین اخبار و مقالات

کاشت ابرو مردانه چگونه انجام می شود؟

کاشت ابرو مردانه چگونه انجام می شود؟

کاشت ابرو مردانه چگونه انجام می شود: زن یا مرد یکی از معیارهای قضاوت در مورد جذابیت چهره افراد داشتن ابروهای زیبا و پرپشت است. ابروها علاوه بر اینکه جذابیت را برای چهره افراد به ارمغان می آورد، در سلامت چ... (ادامه)

مراقبت های لازم رنگ کردن ابرو بعد از کاشت

مراقبت های لازم رنگ کردن ابرو بعد از کاشت

مراقبت های لازم رنگ کردن ابرو بعد از کاشت: کاشت ابرو به عنوان یکی از روش های محبوب جهت رفع کمبود ابرو و تغییر شکل آن‌ها، در حال حاضر بسیار معروف است. اما پس از کاشت ابرو، مراقبت‌های لازم برای حفظ این ت... (ادامه)

عوارض قرص فیناستراید

عوارض قرص فیناستراید، نحوه مصرف و تداخلات

قرص فیناستراید یک داروی تجویزی برای درمان مشکلات مربوط به پوست سر و ریشه مو است. این دارو با کاهش سطح هورمون دی‌هیدروتستوسترون (DHT) در بدن، موجب کاهش ریزش مو و افزایش رشد مو می‌شود. با این حال، مصرف این دارو ممکن است با عوارض جان... (ادامه)


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x