• همه روزه 8:00 صبح الی 21:00 شب

راه های پیشگیری از ابتلا به ترک های پوست سر بعد از کاشت مو

راه های پیشگیری از ابتلا به ترک های پوست سر بعد از کاشت مو: کاشت مو به عنوان یکی از آخرین روش های علمی مورد استفاده در زمینه زیبایی سر و صورت می باشد. در این روش که با استفاده از پیوند مو از خود فرد صورت می گیرد کوچکترین ضرری برای فرد نداشته و عارضه آنچنانی نیز بدنبال نخواهد داشت‌‌. در مقاله پیش رو از دنیز کاشت می خواهیم در مورد کاشت مو و راه های پیشگیری از ابتلا به ترک های پوست سر بعد از کاشت مو توضیحاتی را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم.

کاشت مو طبیعی دنیز کاشت

همانگونه که گفتیم آخرین متدهای زیبایی در مورد سر و صورت در مورد ریزش، کم پشتی و طاسی موی سر می باشد. اگر بخواهیم تعریفی از کاشت مو داشته باشیم می توانیم بگوییم کاشت مو در اصل همان پیوند مو می باشد. در این عمل موی خود فرد را از پشت سر (بانک مو) برداشته و در محلی که نیاز داشته باشد (سر یا صورت) پیوند زده می شود.

توضیح دیگر در مورد کاشت مو طبیعی این که امروزه این عمل به روش های مختلفی انجام می گردد. به گونه ای که دیگر نیاز به برداشت نواری بخشی از پوست سر نبوده و توسط پزشک متخصص و یا دستگاه ریشه مو(فولیکول) از محل بانک مو برداشته و در محل مورد نیاز کاشته می شود. نکته مهم در مورد کاشت مو این که این عمل بخاطر ظرافت، دقت و حساس بودنش حتما بایستی توسط پزشک متخصص و در کلینیک های ویژه این کار انجام گردد. در ادامه نیز نکات مهمی درباره راه های پیشگیری از ابتلا به ترک های پوست سر بعد از کاشت مو بیان می کنیم.

عوارض کاشت مو

مانند تمامی اعمال جراحی عمل کاشت مو نیز ممکن است با عوارضی همراه باشد. این معضل ممکن است مربوط به ناحیه ای از سر باشد که محل برداشت مو بوده و یا مربوط به محل پیوند باشد. در کل برخی از این عوارض عبارتند از:

حساسیت به ماده بی حسی

در برخی موارد دیده شده که پوست سر به ماده بی حسی حساسیت نشان می دهد. این امر موجب تحریک شامل قرمزی و خارش سر می شود. در این مورد توصیه می گردد حتما قبل از انجام عمل تست های مربوط به حساسیت در مورد ماده بی حسی را انجام دهید.

احساس درد بعد از کاشت مو

از جمله عوارض دیگری که به سراغ فرد بعد از عمل کاشت مو می آید احساس درد می باشد. این مسئله بعد از اتمام بی حسی بوده و امری عادی می باشد. به همین دلیل پزشک متخصص برای بعد از عمل از داروهای مسکن استفاده می گردد. مهم این که اگر بعد از کاشت مو درد بیش از حد ادامه داشت حتما با پزشک خود مشورت کنید. راه های پیشگیری از ابتلا به ترک های پوست سر بعد از کاشت مو نیز در ادامه بررسی می شوند.

خون ریزی

این عارضه ممکن است در صورتی اتفاق افتد که انجام عمل توسط پزشک غیرمتخصص و یا کلینیک های غیر مجاز انجام گردد. باید قبل از عمل حتما در این مورد تحقیقی کامل انجام دهید. مورد دیگری که امکان خونریزی وجود داشته باشد  بیماری های خونی مانند انعقاد خون می باشد. در هر دو مورد حتما با پزشک مشورت کنید.

در مورد عوارض کاشت مو موارد دیگری نیز وجود دارد که عبارتند از:

  • تورم در ناحیه کاشت

  • سکسکه و سرفه

  • ریزش مو

  • عفونت پوست

  • خارش پوست

  • احساس کرختی و بی حسی در ناحیه سر

  • ظاهرشدن کیست روی سر و دیگر موارد.

ترک پوست سر

همان طور که اشاره کردیم هدف ما در این نوشته بررسی راه های پیشگیری از ابتلا به ترک های پوست سر بعد از کاشت مو است. پس ابتدا باید جزئیات این مشکل را بدانیم. یکی از عوارضی که ممکن است بعد از کاشت مو برای فرد بوجود بیاید بروز ترک در پوست سر می باشد که برای این عارضه می توان دلایل زیادی  را برشمرد. از جمله:

  • خشکی پوست سر: ممکن است این مشکل بخاطر خشکی پوست سر به عنوان یک عارضه معمول باشد.
  • تاثیر داروی بی حسی: از جمله عوارضی که موجب ترک پوست سر بعد از عمل کاشت می باشد مربوط به عوارض داروی بی حسی می باشد.

با توجه به این که ممکن است بعد از پیوند مو این عارضه برای شما نیز بوجود بیاید راهکارهای زیر توصیه می گردد:

عدم استفاده غیر ضروری برخی داروها و الکل

اگر داروهای رقیق کننده خون مانند اسپرین مصرف می کنید بهتر است حداقل به مدت دو هفته از خوردن آن اجتناب کنید. همچنین از مصرف الکل جدا پرهیز کنید. در مورد مصرف دارو حتما قبل از انجام عمل کاشت با پزشک خود مشورت کنید.

آب زیادی بنوشید

این مسئله ربطی به عمل کاشت ندارد. نوشیدن آب زیاد موجب نرمی پوست می شود. خصوصا اگر عمل کاشت را انجام داده اید، مصرف آب خود را بیشتر کنید تا دچار خشکی پوست نشوید‌.

رعایت نکات بهداشتی

در این مورد تمیز نگاه داشتن پوست سر، شستشوی مداوم و منظم سر می تواند از ترک پوست جلوگیری کند.

رژیم غذایی مناسب

یکی از راه های پیشگیری از ابتلا به ترک های پوست سر بعد از کاشت مو رژیم درست است. مصرف سبزیجات و میوه هایی که دارای ویتامین E هستند می تواند کمک زیادی به جلوگیری از ترک پوست سر کند.

استفاده از کرم ها و روغن های نرم کننده

در خیلی موارد و تحت نظر و تجویز پزشک استفاده از بعضی روغن ها و کرم های نرم کننده پوست می تواند تاثیر مثبتی بر پوست سر داشته باشد.

بیشتر بخوانید: کاشت مو ناحیه ورتکس

سخن آخر

راه های پیشگیری از ابتلا به ترک های پوست سر بعد از کاشت مو طبیعی برای افرادی که دچار مشکل شده اند بسیار کمک کننده است. نکته مهم اینکه نشانه های ترک پوست سر از روز سوم بعد از عمل شروع شده و تا روز هشتم ادامه دارد. همانگونه که گفته شد با رعایت مسائلی مانند شستوی منظم، استفاده از کرم ها و داروهای نرم کننده پوست سر و در نهایت انجام کامل دستورات پزشک این عارضه برطرف می گردد.


0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین اخبار و مقالات

چرا قبل از کاشت مو نیاز به تراشیدن سر داریم؟

چرا قبل از کاشت مو نیاز به تراشیدن سر داریم؟

چرا قبل از کاشت مو نیاز به تراشیدن سر داریم؟ یکی از آخرین روش‌های زیبایی برای سر و صورت، کاشت مو (پیوند مو) می‌باشد. با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی در این زمینه، نیز روش‌های مختلفی وجود دارد و روز به روز نی... (ادامه)

کاشت ابرو روی تتو امکان دارد؟

کاشت ابرو روی تتو امکان دارد؟

کاشت ابرو روی تتو امکان دارد؟ امروزه با پیشرفت های علمی روش های مختلفی برای کاشت و پیوند مو وجود دارد که هر کدام ویژگی خاص و نوع عمل خاص خود را دارند. در نوشته پیش رو از دنیز کاشت، بهترین کلینیک کاشت ا... (ادامه)

بررسی تفاوت کاشت ابرو با تاتو و میکروبلیدینگ

بررسی تفاوت کاشت ابرو با تاتو و میکروبلیدینگ

بررسی تفاوت کاشت ابرو با تاتو و میکروبلیدینگ :یکی از مشکلاتی که برای خیلی از افراد تبدیل معضل گردیده ریزش مو می باشد. در گذشته راهی بجز دارو درمانی نبود. اما به مرور و با پیشرفت علم کلاه گیس ها آمدند ... (ادامه)


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x