• همه روزه 8:00 صبح الی 21:00 شب

کاشت مو به روش سوپر ترکیبی | کاشت بدون بیهوشی

یکی از دغدغه‌هایی که امروزه آقایان را در معرض کمین خود قرار داده ریزش مو و درنتیجه طاسی می باشد. ریزش مو دلایل فراوانی دارد. از جمله بیماری، استرس، حادثه و یا ژنتیک. اما بر خلاف گذشته در دهه های اخیر راه علاجی برای این معضل پیدا شده که تقریبا 90درصد این مشکل حل شده است. این راه علاج کاشت موی طبیعی می باشد که در مقاله پیش رو در مورد آن توضیح خواهیم داد. هدف ما در این مقاله بررسی کاشت مو به روش سوپر ترکیبی می باشد. اگر در ارتباط با کاشت ریش و سیبیل یا مزوتراپی مو سوالاتی دارید می توانید به متخصصان دنیز کاشت مراجعه کنید.

علل ریزش مو

قبل از بررسی کاشت مو به روش سوپر ترکیبی، علل ریزش مو را بررسی می کنیم. ریزش مو سن وسال نمی شناسد. ریزش مو می تواند همراه با دلایل زیادی باشد. برخی از این موارد عبارتند از:

ریزش مو بر اثر بیماری

برخی از بیماری ها ممکن است باعث ریزش مو و در نهایت طاسی سر شوند. این بیماری ها ممکن است ریشه داخلی داشته باشند و یا بیماری های پوستی مانند قارچ ها باشند. بهترین راه آگاهی و درمان، مراجعه به پزشک متخصص و معالجه تحت نظر می باشد. استفاده از داروهایی که بیشتر جنبه تبلیغی داشته مانند برخی از شامپوها و یا لوسیون ها ممکن است باعث پیشرفت بیشتر بیماری گردد. هرگونه استفاده از این نوع لوسیون و یا شامپو حتما بایستی طبق دستور و صلاحدید پزشک متخصص باشد.

بررسی کاشت مو به روش سوپر ترکیبی – ریزش مو و طاسی بر اثر حادثه

ممکن است برخی بر اثر تصادف یا سوختگی قسمتی از سر یا صورت دچار آسیب دیدگی شود و در نتیجه مسئله عدم رویش مو بوجود بیاید. این مسئله هیچ ربطی به مسائل ژنتیک یا بیماری ندارد. اما برای درمان این نوع آسیب دیدگی منجر به طاسی قسمتی از سر یا صورت حتما بایستی تحت نظر پزشک متخصص و جراح زیبایی اقدام کرد. شاید قبل از کاشت مو احتیاج به درمان های دیگر و یا عمل های زیبایی باشد.

ریزش مو ژنتیکی

افراد یک خانواده و فامیل اکثرا با مشکل ریزش مو و در نتیجه طاسی مواجه هستند که جنبه ارثی و ژنتیک دارد. برای انجام هر گونه کاشت مو حتما بایستی با پزشک متخصص ژنتیک مشورت کرده و در وحله اول علت این بیماری شناسایی شود. سپس به هر نوع درمان اقدام کرد. در مورد  ریزش مو می توان دلائل مختلفی را نام برد که به همین سه مورد بسنده می کنیم. نکته قابل ذکر این است که امروزه با پیشرفت علم می توان به مقابله با این بیماری پرداخت. در ادامه به بررسی کاشت مو به روش سوپر ترکیبی هم می پردازیم.

بررسی کاشت مو به روش سوپر ترکیبی – روش های مختلف کاشت مو

با پیشرفت علم روش های مختلفی برای درمان طاسی بوجود آمد. شاید در اوایل استفاده از کلاه گیس بهترین و تنهاترین چاره بود. اما کاشت به صورت طبیعی هر چند بیش از چند دهه سابقه ندارد. اما دچار پیشرفت های قابل ملاحظه ای شده است. تا جایی که امروزه تمام مراحل به وسیله دستگاه هایی جدید و مدرن و بدون دخالت دست انجام می پذیرد.

روش های مختلف کاشت مو

روش های نوین کاشت مو عبارتند از:

کاشت مو به روش FUT

در این روش ابتدا نوارکوچکی از پوست پشت سر بر داشته می شود. سپس زخم ایجاد شده بخیه زده می شود. نوارپوستی برداشته شده در زیر میکروسکوپ های قوی قرار داده می شوند. تیم درمانی با استفاده از وسایلی خاص بخش های فولیکولی موجود در نوار پوستی را خارج می کنند. هر کدام از این واحدهای فولیکولی دارای یک تا چهار تارمو هستند و پس از آماده سازی  گرافت نام می گیرند. گرافت های آماده شده در اختیار جراح قرار گرفته و فرایند کاشت آنها شروع می شود. در تمامی روش های کاشت مو این مرحله اساس یکسانی دارد.

فقط از لحاظ ابزار به کار رفته متفاوت می باشد. در مرحله کاشت سوراخ های ریزی در ناحیه گیرنده ایجاد می شود. جراح ها گرافت ها در این سوراخ ها قرار می دهد. نکته مهم این که سوراخ های ایجاد شده بایستی به اندازه باشد. چرا که عمق زیاد باعث از بین رفتن مو می شود. خواب مو درست نباشد موهای روئیده شده زیبایی خود را از دست خواهند داد. بررسی کاشت مو به روش سوپر ترکیبی نشان می دهد این روش جدیدترین متد می باشد.

کاشت مو بدون عمل جراحی به روش(FIT)

در این روش ازعمل و برداشت پوست خبری نیست. واحد های فولیکولی به صورت دانه دانه استخراج می شود و در ناحیه مورد نیاز که بوسیله پانچ سوراخ ریزی شده کاشته می شود.

کاشت مو به روش SUT

در این روش که مانند روشFIT می باشد از پانچ ماشینی و قابلیت ساکشن دستگاه برای فولیکول ها استفاده می شود. سپس واحدهای فولیکولی در زیر میکروسکوپ آماده سازی می شوند. در پایان توسط پانچ های دستی یا ماشینی گرافت های مورد نظر در ناحیه گیرنده کاشت می شود.

بررسی کاشت مو به روش سوپر ترکیبی و ترکیبی

اما یکی از جدیدترین روش ها در کاشت مو روش ترکیبی می باشد. اگر بخواهیم آخرین و جدید ترین روش کاشت مو را بررسی کنیم، روش سوپرترکیبی را توضیح خواهیم داد. اساس این تکنیک برداشت همزمان گرافت های مو به روش SUT وFUT می باشد. این تکنیک اصولا ویژه کسانی است که وسعت طاسی سرشان به طور قابل توجهی زیاد باشد و طبق صلاح دید پزشک متخصص ممکن است از سایر روش ها نتیجه دلخواه را نگیرد. در بررسی کاشت مو به روش سوپر ترکیبی برداشت گرافت های مو ازنقاط مختلف بدن وجود دارد. در این تکنیک ابتدا از روشFUT نواری از بانک مو در پشت سر گرفته می شود. سپس با نظر پزشک در همان روز یا جلسات بعد از روشSUT نیز استفاده می شود. در شیوه موسوم به  سوپر ترکیبی تا برداشت 5000 گرافت مو در هر جلسه برای افراد امکان پذیر می باشد.

بررسی کاشت مو به روش سوپر ترکیبی بدون بی هوشی

بعد از مشخص شدن محدوده رویش مو توسط پزشک متخصص خط برداشت نواری از برداشت مو در بانک مو معین شده انجام می پذیرد. این تکنیک نیازی به بیهوشی ندارد و از بی حسی موضعی استفاده می شود. در رابطه با برداشت مو هر چه تبحر پزشک متخصص بیشتر باشد، آسیب فیزیکی کمتری به فولیکول ها وارد می شود. بعد از بازبینی فولیکول ها با میکروسکوپ قوی آنها را در محلول مخصوص نگه داشته و بعد از آماده سازی محل کاشت در محل مورد نظر کاشته می شود.

نکته آخر

بهتراست کاشت مو از هر نوع در مراکز معتبر و زیر نظر پزشک متخصص انجام پذیرد. نوع کاشت مو را نیز به پزشک متخصص در کلینیک کاشت مو واگذار کنید. گرچه با بررسی کاشت مو به روش سوپر ترکیبی می توان آن را یک گزینه عالی دانست.


0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین اخبار و مقالات

کاشت ابرو روی تتو امکان دارد؟

کاشت ابرو روی تتو امکان دارد؟

کاشت ابرو روی تتو امکان دارد؟ امروزه با پیشرفت های علمی روش های مختلفی برای کاشت و پیوند مو وجود دارد که هر کدام ویژگی خاص و نوع عمل خاص خود را دارند. در نوشته پیش رو از دنیز کاشت، بهترین کلینیک کاشت ا... (ادامه)

بررسی تفاوت کاشت ابرو با تاتو و میکروبلیدینگ

بررسی تفاوت کاشت ابرو با تاتو و میکروبلیدینگ

بررسی تفاوت کاشت ابرو با تاتو و میکروبلیدینگ :یکی از مشکلاتی که برای خیلی از افراد تبدیل معضل گردیده ریزش مو می باشد. در گذشته راهی بجز دارو درمانی نبود. اما به مرور و با پیشرفت علم کلاه گیس ها آمدند ... (ادامه)

کاربرد قرص فیناستراید چیست؟

کاربرد قرص فیناستراید چیست؟

کاربرد قرص فیناستراید چیست؟ قرص فیناستراید، دارویی برای کوچک نمودن پروستات در مردان است که کاربرد  های دیگری هم دارد. از این دارو در زمینه رشد مو هم استفاده می شود.ریزش مو می تواند  منجر به طاسی شود و مرد... (ادامه)


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x