• همه روزه 8:00 صبح الی 21:00 شب

کاشت مو بدون بانک مو

یکی از دغدغه‌هایی که سراغ خیلی از آقایان در جامعه می آید مسئله ریزش مو و در نهایت طاسی می باشد. البته لازم به یادآوری است که ریزش مو دلایل خاص خود را دارد. ممکن است بر اثر بیماری یا حادثه و یا ژنتیک باشد. امروزه برای درمان ریزش مو و طاسی سر راهکارهای مختلفی وجود دارد. از جمله دارو درمانی! یکی از این راه ها کاشت مو است که در دهه های اخیر مورد استفاده زیادی قرار گرفته است. البته با توجه به تکنولوژی و فناوری های نوین این روش نیز دچار تغییرات و تحولات زیادی شده است. در ادامه این مقاله هدف ما پاسخ به این سوال است که آیا بدون بانک مو می توان کاشت مو انجام داد؟ اگر تمایل به کسب اطلاعات دقیق در ارتباط با کاشت مو طبیعی یا کاشت ریش و سبیل دارید می توانید از طریق وب سایت دنیز کاشت اقدام کنید.

اولین تلاش ها برای کاشت مو

این مسئله به دهه های 1950 و 1960 میلادی باز می گردد. در آن زمان ها برای کاشت مو تکه های بزرگ پوستی را با جراحی از پشت سر برداشته و در قسمت طاسی سر پیوند می زدند. این پیوند به علت این که حاوی تعداد زیادی مو بودند در نهایت ظاهری ایجاد می کردند که چندان هم زیبا نبود. در دهه های 1970 این شیوه پیشرفت اندکی کرد. در روش نوین قسمت هایی از پوست پشت سر بصورت دایره های به قطر 2 الی 4 میلیمتر برداشته و در قسمت طاسی سر پیوند می زدند. اما هنوز طبیعی نبود. البته امروزه دیگر از این روش استفاده نمی شود.

سوال این است که آیا بدون بانک مو می توان کاشت مو انجام داد؟ روش های نوین کاشت مو روز به روز پیشرفته تر شده است. در حال حاضر از روش های متعدد پیوند استفاده می شود. بدین صورت که گرافت های کوچک حامل 4 الی12 تار مو از قسمت پشت سر یا به اصطلاح بانک مو برداشته و در قسمت طاسی مو پیوند زده می شود. اما ایا بدون وجود بانک مو(قسمت پشتی سر)امکان پیوند مو وجود دارد؟ در ادامه در این مورد توضیحاتی خواهیم داد.

آیا بدون بانک مو می توان کاشت مو انجام داد؟ – کاشت مو بدون بانک مو

قبل از پرداختن به این موضوع بهتراست بدانیم تعریف بانک موچیست؟ امروزه در جدیدترین روش کاشت مو از مو های کناره ها و پشت سر برای پیوند استفاده می شود. به موهای این نواحی از سر بانک مو گفته می شود. از بانک مو برای برداشتن فولیکول های مو و پیوند زدن به نواحی بدون مو که شامل جلو و میانه سر است استفاده می شود. اما در بعضی افراد ممکن است که الگوی ریزش مو کمی متفاوت باشد و طاسی بیشتر قسمت سر را گرفته باشد.

یا این که موهای باقیمانده کافی نباشد. در این حالت برای کاشت بایستی از دیگر قسمت های بدن خود فرد برای برداشت فولیکول های مناسب و کافی استفاده شود که به این روش کاشت بدون بانک مو گفته می شود. البته تشخیص این روش کاشت به عهده پزشک متخصص می باشد.

کاشت مو بدون بانک مو

نکات مهم کاشت مو برای افراد دارای محدودیت در بانک مو

در پاسخ به سوال آیا بدون بانک مو می توان کاشت مو انجام داد؟ متوجه شدیم که بله امکان دارد. درر صورتی که طبق نظر پزشک متخصص هنوز مقدار موی مناسب در بانک وجود داشته باشد بایستی کاشت و پیوند با احتیاط انجام شود که این موها از بین نروند. در این حالت بایستی پزشک متخصص مطمئن باشد که بالاترین درصد پیوند ها بعد از عمل کاشت زنده می مانند. سپس به رشد ادامه خواهند داد.

پزشک متخصص باید از تکنیک و فناوری هایی استفاده کند که باعث کاهش آسیب دیدگی در بانک مو شود. از نظر زیبایی مهم ترین منطقه برای کاشت مو قسمت جلو سر و پیشانی می باشد. زیرا صورت را قاب می کند و ظاهر جوانی را به آنها برمی گرداند. از این رو اشخاصی که بانک موی کمی دارند در صورت تمایل می توانند فقط کاشت و پیوند را در بخش های جلویی سر انجام دهند. البته این در صورتی است که طاسی در فرد کامل شده باشد. در صورتی که این عمل زودتر انجام شود نتیجه خوبی نخواهد داشت.

روش های مناسب کاشت مو در صورت نبود بانک مو

پس از پاسخ به سوال آیا بدون بانک مو می توان کاشت مو انجام داد ، می خواهیم روش مناسب بدون بانک مو را بیان کنیم. در حالتی که بانک موی خوبی برای کاشت و پیوند مو برای عملیات موجود نباشد، لازم است از بخش دیگر بدن فولیکول های لازم تامین شوند. البته امکان دارد که فرد از روش کاشت موی مصنوعی استفاده کند. اولین اولویت برای کاشت مو بدون نیاز به بانک مو استفاده از مو های قسمت دیگر بدن می باشد.

مانند ریش، زیر چانه و یا سینه! که به این روش کاشت(BHT) گفته می شود. ممکن است پزشک متخصص از قسمت های دیگر بدن برای پیوند و کاشت مو استفاده کند. اما در هر حالت لازم است  تناسب موی پیوند شده از لحاظ رنگ، جنس و ضخامت با مو های سر برقرار باشد. پیوند با کمی ریسک روبرو خواهد بود.

سخن آخر

ضمن اینکه می توان گفت کاشت مو بدون بانک مو نیز قابل انجام است بایستی این نکته را نیز متذکر شد که این کار فقط با نظر و تائید پزشک متخصص قابلیت انجام دارد.


0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین اخبار و مقالات

کاشت ابرو روی تتو امکان دارد؟

کاشت ابرو روی تتو امکان دارد؟

کاشت ابرو روی تتو امکان دارد؟ امروزه با پیشرفت های علمی روش های مختلفی برای کاشت و پیوند مو وجود دارد که هر کدام ویژگی خاص و نوع عمل خاص خود را دارند. در نوشته پیش رو از دنیز کاشت، بهترین کلینیک کاشت ا... (ادامه)

بررسی تفاوت کاشت ابرو با تاتو و میکروبلیدینگ

بررسی تفاوت کاشت ابرو با تاتو و میکروبلیدینگ

بررسی تفاوت کاشت ابرو با تاتو و میکروبلیدینگ :یکی از مشکلاتی که برای خیلی از افراد تبدیل معضل گردیده ریزش مو می باشد. در گذشته راهی بجز دارو درمانی نبود. اما به مرور و با پیشرفت علم کلاه گیس ها آمدند ... (ادامه)

کاربرد قرص فیناستراید چیست؟

کاربرد قرص فیناستراید چیست؟

کاربرد قرص فیناستراید چیست؟ قرص فیناستراید، دارویی برای کوچک نمودن پروستات در مردان است که کاربرد  های دیگری هم دارد. از این دارو در زمینه رشد مو هم استفاده می شود.ریزش مو می تواند  منجر به طاسی شود و مرد... (ادامه)


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x