• همه روزه 8:00 صبح الی 21:00 شب

مراقبت های کاشت مو

مراقبت های کاشت مو :طاسی و کم پشتی موی سر یکی از بزرگترین عواملی است که زیبای ظاهر بعضی از افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. مشکل طاسی یا کم پشتی مو در بعضی از افراد شاید مشکل خاصی نباشد اما بیشتر افراد به زیبای ظاهری و داشتن موهای دائمی اهمیت زیادی می دهند که تنها راه داشتن موهای دائمی و طبیعی برای این افراد پیوند مو است. برای داشتن یک پیوند موفق آمیز مراقبت قبل و بعد از کاشت مو یک امر مهم است‌.

بیشتر بخوانید: کاشت مو به روش ترکیبی

مراقبت های کاشت مو
روش های کاشت مو چیست؟

کاشت مو به روش fut

کاشت مو به روش fut یکی از قدیمی ترین روش های کاشت مو است که در آن برای برداشتن فولیکول ها پزشک در ناحیه بانک مو باید برشی ایجاد کند و قسمتی از پوست سر را جدا می کند و آن را بخیه می کند ‌و بعد از آن فولیکول های زنده را از پوست برداشته شده جدا می کند و در محل مورد نظر پیوند می زند.

روش کاشت مو FUE

این نوع کاشت مو یکی از جدید ترین نوع کاشت مو است که تمام مراحل کاشت مو توسط دستگاه اتوماتیک انجام می شود. در کاشت FUE فولیکول ها توسط دستگاه پانچ از منطقه بانک مو برداشته می شود و با استفاده از دستگاه در محل مورد نظر سوراخ هایی ریزی ایجاد می کند و فولیکول ها را در آن ها پیوند می زنند.
بیشتر بخوانید: کاشت ابرو بر روی تاتو

مراقبت های قبل و بعد از کاشت مو

همانطور که مستحضر هستید برای داشتن یک کاشت موفق آمیز باید بهداشت قبل و بعد از کاشت را رعایت کنید.

مراقبت های قبل از کاشت

یکی از مراقبت های قبل از کاشت استفاده نکردن از دارو های خاص مانند، رقیق کننده خون، داروهای ضد التهاب و مسکن ها. استفاده از این دارو ها باید دو هفته  قبل از عمل ترک شود.

نخوردن مشروبات و مواد الکلی حداقل چهار روز قبل از عمل یکی دیگر از مهم ترین ممنوع ها قبل کاشت مو است زیرا خوردن مواد الکلی باعث رقیق شدن خون می شود و باعث خون ریزی شدید در زمان عمل می شود.

رنگ کردن موهای سفید قبل از عمل   باید موهای سفید را تیره کنید تا پزشک هنگام پیوند مو دچار مشکل نشود. البته رنگ کردن موها یه روز قبل از عمل باید انجام شود تا روز عمل روی  پوست سر رنگی نباشد.

نکشیدن سیگار یکی دیگه از کارهای است که دو هفته قبل از کاشت مو باید از کشیدن آن خود داری کنید. سیگار باعث کاهش اکسیژن می شود.

حمام کردن در روز عمل یکی از مهمترین کارهای است که باید انجام دهید چون بعد از کاشت مو تا چند روز نمی توانید حمام کنید.

بیشتر بخوانید: کاشت مو بدون جراحی

مراقبت های بعد از کاشت مو

بعد از کاشت مو زمان آن رسیده است تا تمام مراحل مراقبت از مو را رعایت کنید تا پیوند مو دچار هیچ مشکلی نشود و مرحله اول که مهمترین بخش بعد از کاشت مو است رژیم غذای است. بعد از کاشت مو باید از مواد مغذی استفاده کنید که این مواد عبارتند از:
استفاده از مواد غذایی که پروتئین دارند. پروتئین ها برای رشد و بافت مو لازم است. پروتئین در مواد مانند مرغ، لوبیا، ماهی، حبوبات و تخم مرغ وجود دارد.

استفاده از مواد غذایی که دارای ویتامین D هستند مانند: قارچ، ماهی قزل آلا، آب پرتقال طبیعی و روغن جگر غذاهای که آهن دارند یکی دیگر از مواد های است که باید استفاده شود. یکی از مهم ترین مورد غذای که دارای آهن هستند اسفناج، دانه های روغنی و لوبیا هستند.

استفاده از مواد غذایی که دارای امگا 3 هستند مانند: دانه های تخم کتان، ماهی قزل آلا، تخم کدو تنبل و قرص های که حاوی امگا3هستند.

استفاده نکردن از هر نوع حالت دهنده و خشک کننده که باعث داغ شدن موی سر می شود تا چند هفته ممنوع است.

شستن موها بعد از کاشت مو بسیار مهم است زیرا مو های کاشته شده بسیار حساس هستند به همین منظور باید از شوینده های که پزشک برای شما تجویز کرده است استفاده کنید یا از شامپو بچه استفاده کنید هنگام شستن از آب بسیار گرم استفاده نشود و موهای کاشته شده را با انگشتان ماساژ ندهید.

رنگ کردن موها بعد از کاشت مو ممنوع است زیرا به خاطر استفاده از مواد شیمایی که در رنگ ها به کار رفته است باعث ریزش دوباره موها می شود پس بهتر است ۶ماه تا یک سال از رنگ کردن موها کاشته شده خود داری کنید.

دوری از ورزش های سنگین مانند: وزنه برداری، شنا، بدنسازی، فوتبال و دو میدانی تا ۲ ماه باید از آنها دوری کنید بهترین ورزش در این دوره پیاده روی صبحگاهی است که نزدیک به ۲ ساعت انجام شود بهترین ورزش برای شما است.

بیشتر بخوانید: کاشت ابرو طبیعی

مراقبت های کاشت مو
حرف آخر

مراقبت های کاشت مو مهمترین بخش از کاشت مو است که اگر کلینیک کاشت مو معتبری را برای کاشت انتخاب کنید تمام این مراحل را به شما توصیه می کند. کلینیک کاشت دنیز یکی از بزرگترین و موفق ترین کلینیک های کاشت مو در تهران است که توانسته است رضایت تمام مشتریان خود را جلب کند. ما به شما دوست عزیزی که قصد کاشت مو دارید کلینیک کاشت موی دنیز را معرفی میکنیم.


0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین اخبار و مقالات

کاشت بدون جراحی مناسب چه کسانی است؟

کاشت بدون جراحی مناسب چه کسانی است؟

کاشت بدون جراحی مناسب چه کسانی است؟ داشتن موی زیبا و پر پشت خواسته ای تمام زنان و مردان است  اما بیشتر مردم جهان بعد از سن ۱۸ سالگی دچار ریزش مو و طاسی سر می شوند‌‌‌. و از راه های زیادی برای کم پشتی مو... (ادامه)

مزایا و برتری های روش FUT (بدون جراحی)

مزایا و برتری های روش FUT (بدون جراحی)

مزایا و برتری های روش FUT (بدون جراحی): یکی از مشکلاتی که همیشه همراه انسانها چه مرد و چه زن بوده است ریزش مو و در نتیجه طاسی سر می باشد. این معضلی است که در قدیم چاره ای برای آن وجود نداشته. اما در طول دوران... (ادامه)

علت رخ دادن عوارض کاشت مو چیست؟

علت رخ دادن عوارض کاشت مو چیست؟

علت رخ دادن عوارض کاشت مو چیست؟ یکی از آخرین متدهای درمان برای افرادی که دچار ریزش مو و در نتیجه طاسی سرشده اند کاشت مو طبیعی می باشد. در این روش از کلاه گیس و موی مصنوعی خبری نیست. طی یک عمل پیوند بخشی از مو... (ادامه)


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x