• همه روزه 8:00 صبح الی 21:00 شب

مراقبت های بعد از کاشت مو | چگونه موها را بعد از کاشت سالم نگه داریم؟

برنامه ریزی برای درمان کاشت مو نه تنها شامل انتخاب یک کلینیک کاشت مو با تخصص گسترده در این زمینه بلکه داشتن انتظارات واقع بینانه در مورد روند بعد از عمل و آگاهی از نکات ضروری مراقبت های بعد از کاشت مو  است تا بتوانید به خوبی کاشت مو را انجام دهید.

زمان به رخ کشیدن تغییر زیبای شما فرا می رسد. اما ابتدا برخی از سطوح بهبودی و مراقبت های بعد از کاشت مو وجود دارد که نیاز به تمرکز شما دارد. بعد از جراحی کاشت مو، می خواهید مطمئن شوید که چگونه از موهای تازه کاشته شده خود مراقبت کنید. آنها هنوز شکننده هستند و برای ریشه دار شدن کامل به مراقبت بیشتری احتیاج دارند.

اتخاذ یک روال سالم و جامع مراقبت از مو یک امر ضروری است که گیرنده کاشت مو می تواند برای بهبود و بهبودی انجام دهد. دانستن نکات مهم در مراقبت های بعد از کاشت مو بسیار مهم است و باید به آن ها توجه کنید.

نکاتی در مورد مراقبت های بعد از کاشت مو

در ادامه مهم ترین نکات برای مراقبت از کاشت مو طبیعی و روش های مختلف آن را بیان می کنیم.

ناحیه کاشت مو را مرطوب نگه دارید

جراح شما باید تمام ابزارهای ضروری را برای حفظ محیط مرطوب برای فولیکول های موی تازه کاشته شده به شما ارائه دهد. ایده های رایج شامل غبارگیری مکرر موها با محلول نمکی یا پمادی مانند Aquaphor برای محافظت از موهای کاشته شده در برابر کم آبی است.

شستشوی ملایم با دست ها

پس از 1-2 روز استفاده از محلول، به سراغ شستن موهای خود بروید. به جای شستن مستقیم موها زیر دوش، بهتر است فشار دوش را کاهش دهید و از دستان خود برای تمیز کردن ملایم موها استفاده کنید. فرد باید از شامپوی ملایم (شامپو بچه) استفاده کند و سپس با استفاده از یک فنجان آب ولرم به آرامی آبکشی کند.

خواب نیمه عمودی

افرادی که به تازگی عمل جراحی کاشت مو انجام داده اند باید در حالت نیمه عمودی بخوابند تا از تأثیر گرانش بر موهای آنها جلوگیری شود. به جای اینکه مستقیم بخوابید، باید زاویه عمودی حدود 45 درجه داشته باشید و هر زمان که فرد دراز می کشد باید 48 ساعت کامل نگه داشته شود.

هرگونه تورم و سوزش را به حداقل برسانید

پس از کاشت مو، تمیز کردن مکرر ملایم موها باعث کاهش هرگونه پوسته پوسته شدن و خارش سر می شود. همچنین، خوابیدن در حالت ثابت در سه شب اول، حرکت مایع را به سمت پیشانی تسهیل می کند، که تورم را کاهش می دهد.

بعد از عمل کاشت مو از انجام ورزش شدید خودداری کنید

محدود کردن فعالیت های بدنی سنگین برای مدتی باعث کاهش درد و تورم می شود. تمرینات غیر هوازی مانند راه رفتن و کشش بعد از کاشت مو خوب است. پس از 7-10 روز، می توانید به تدریج شدت تمرین را در هفته آینده افزایش دهید. تعریق یک عامل خطر برای پیوندهای جدید نیست، اما انجام فعالیت بدنی شدید باعث افزایش درد و التهاب می شود.

شستوشوی سر بعد از کاشت مو

اهمیت رژیم غذایی بعد از عمل کاشت مو

یک رژیم غذایی مغذی می تواند به سلامت موهای جدید شما بعد از عمل کاشت مو کمک کند.

غذاهای مختلف می توانند به شما کمک کنند مواد مغذی ضروری مورد نیاز برای رشد کامل و سالم را به موهای خود بدهید. برخی از این موارد عبارتند از:-

  • ماهی، مانند ماهی آزاد، ماهی تن یا قزل آلا.
  • گردو همچنین سرشار از بیوتین، اسیدهای چرب و ویتامین E است که از موهای شما در برابر آسیب محافظت می کند.
  • تخم مرغ دارای گوگرد، روی، سلنیوم و آهن است که اکسیژن را به فولیکول های شما منتقل می کند.
  • بلوبری
  • اسفناج

اقدامات احتیاطی بعد از عمل کاشت مو

برخی اقدامات پس از عمل کاشت مو اهمیت زیادی دارند. این اقدامات را در ادامه بررسی کرده ایم.

بعد از عمل موهای خود را رنگ نکنید

شما نمی توانید موهای خود را ظرف چهار هفته پس از عمل جراحی کاشت مو رنگ کنید. اگر احساس می کنید نمی توانید بدون رنگ کردن موهای خود به مدت چهار هفته زنده بمانید، این کار را کمی قبل از عمل انجام دهید. هیچ عامل خطری در ارتباط با رنگ آمیزی موهای شما قبل از کاشت مو وجود ندارد، اما پس از آن، مواد شیمیایی خشن می تواند به کیفیت فولیکول های پیوند شده آسیب برساند.

چند هفته پس از کاشت مو، موهای تازه کاشته شده در حالت فوق العاده ای شکننده هستند.

از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید

از قرار دادن موهای کاشته شده در معرض نور مستقیم خورشید در دو هفته اول پس از کاشت مو خودداری کنید. اگر مجبور هستید برای کار یا چیز دیگری بیرون بروید، زیاد بیرون نمانید. اگر به تعطیلات می روید، مطمئن شوید که خود را از آفتاب سوختگی بیش از حد محافظت می کنید.

اقدامات احتیاطی بعد از عمل کاشت مو

چگونه موهای خود را بعد از کاشت مو سالم نگه داریم؟

گاهی اوقات  آسیب و ریزش مو می تواند به دلیل سن، عوامل ژنتیکی دیگر و عادات روزانه رخ دهد. اگر غذای سالم می خورید اما همچنان با ظاهر خود مشکل دارید ،

  • سطح ویتامین و مواد معدنی خود را بررسی کنید
  • مواد مغذی را طبق توصیه متخصص خود مصرف کنید.
  • سعی کنید از اقلام حاوی سیلیکون برای کاهش میزان آسیب به موهای جدید خود استفاده کنید.

کاشت مو با دنیز کاشت

با بیش از سالها تجربه در زمینه عمل جراحی کاشت مو، ما پیشروترین ارائه دهنده عمل جراحی کاشت مو با قیمت مناسب در تهران هستیم. کلینیک دنیز کاشت جدیدترین روش کاشت مو را ارائه می دهد.

جراحان متخصص ما، که بهترین عمل جراحی کاشت مو را در کلینیک دنیز کاشت ارائه می دهند، متعهد هستند که هر مورد را از ابتدا به طور دقیق مورد بررسی قرار دهند. سپس با استفاده از جدیدترین تکنیک های درمانی، هر یک را درمان کنند.

اگر در مورد کاشت ابرو و کاشت مو سوالی دارید یا فکر می کنید گزینه مناسبی برای دریافت این جراحی هستید، برای تعیین وقت مشاوره با ما تماس بگیرید.


0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین اخبار و مقالات

کاشت ابرو روی تتو امکان دارد؟

کاشت ابرو روی تتو امکان دارد؟

کاشت ابرو روی تتو امکان دارد؟ امروزه با پیشرفت های علمی روش های مختلفی برای کاشت و پیوند مو وجود دارد که هر کدام ویژگی خاص و نوع عمل خاص خود را دارند. در نوشته پیش رو از دنیز کاشت، بهترین کلینیک کاشت ا... (ادامه)

بررسی تفاوت کاشت ابرو با تاتو و میکروبلیدینگ

بررسی تفاوت کاشت ابرو با تاتو و میکروبلیدینگ

بررسی تفاوت کاشت ابرو با تاتو و میکروبلیدینگ :یکی از مشکلاتی که برای خیلی از افراد تبدیل معضل گردیده ریزش مو می باشد. در گذشته راهی بجز دارو درمانی نبود. اما به مرور و با پیشرفت علم کلاه گیس ها آمدند ... (ادامه)

کاربرد قرص فیناستراید چیست؟

کاربرد قرص فیناستراید چیست؟

کاربرد قرص فیناستراید چیست؟ قرص فیناستراید، دارویی برای کوچک نمودن پروستات در مردان است که کاربرد  های دیگری هم دارد. از این دارو در زمینه رشد مو هم استفاده می شود.ریزش مو می تواند  منجر به طاسی شود و مرد... (ادامه)


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x