• همه روزه 8:00 صبح الی 21:00 شب

مراقبت های بعد از کاشت مو به روش fit

مراقبت های بعد از کاشت مو به روش fit چیست؟ همان طور که مستحضرین بعد از انجام عمل جراحی و سرپایی باید مراقبت های لازم را انجام داد تا بهترین نتیجه را دریافت کرد که کاشت مو به روش fit نیز از این امر مستثنی نمی باشد، مراقبت های بعد از کاشت مو به روش fit یکسری نکات و اعمال حائز اهمیت هستند که باید له درستی انجام شود تا بهترین نتیجه دریافت شوند، حال شاید این سوال برایتان بیش بیاید که مراقبت های بعد از انجام کاشت مو به روش fit شامل چه مواردی می شود؟ ما در ادامه مقاله به پاسخ این سوال پرداخته ایم، تا انتهای مطالب ما را همراهی کنید.

مراقبت های بعد از کاشت مو به روش fit

 

مراقبت های بعد از کاشت مو به روش fit

مراقبت های بعد از کاشت مو به روش fit

یکی از پر طرفدار ترین روش های کاشت مو  که بهترین نتیجه را برای افراد به دنبال دارد کاشت مو به روش fitاست،  اما لازم به ذکر است که برای دریافت  نتایج قابل مشاهده باید مراقبت های بعد از کاشت مو انجام شود، در ادامه ی مطالب چند مورد بیان شده است:

خشک نگه داشتن پوست سر

برای تسریع التیام باید پوست سر مخصوصا در روز اول خشک نگه داشته شود.

تمیز نگه داشتن پوست سر

باید تمام ناحیه اطراف پوست سر تا پایان یافتن دوره درمان تمیز نگه داشته شود، امکان دارد افراد بعد از انجام کاشت مو احساس سوزش، درد، بی حسی و التهاب داشته باشند، که نباید هیچگونه داروی استعماری که پزشک تجویز نکرده است را استفاده کرد، زیرا احتمال به وجود آمدن عوارض جبران ناپذیر زیاد است.

مراقبت از جای زخم ها

عمل کاشت مو نیز مانند تمام اعمال جراحی با احساس خارش و زخم همراه می باشد به همین علت باید از جاری زخم به درستی مراقبت شود.

استفاده از مسکن ها

اگر پس از انجام جراحی تا ۳ الی ۴ ساعت درد و ناراحتی احساس شد باید مسکن استفاده شود.

خوابیدن صحیح افراد پس از انجام عمل کاشت مو باید در وضعیت نیمه راست در حالی که از دو یا چند بالشت برای بالا نگه داشتن سر خود استفاده کرده اند بخوابند، خوابیدن به این شکل برای جلوگیری از افزایش آروم اجباری است. همچنین می توان برای بالا نگه داشتن سر روی صندلی راحتی خوابید.

استراحت کافی

پس از انجام عمل کاشت مو به روش  fit باید استراحت کافی داشت افراد می توانند از محل کار خود مرخصی دریافت کنند تا کبودی های اطراف خط رویش آن ها کاهش یابد.

مراجعه مجدد به کلینیک

باید بعد از دو روز به کلینیک مراجعه شود تا پانسمان برداشته و سر فرد شسته شود.

شست و شوی سر

بعد از شست و شوی اولیه در کلینیک باید مو ها با شامپو شسته شود تا پوست مرده باقیمانده به طور کامل برطرف شود.

روش گرفتن صحیح

تا چند روز بعد از انجام کاشت مو، بجای شست و شوی مستقیم سر خود با دوش، به وسیله ی دست، مو های خود را بشویید، توصیه می شود تا ۴ روز پس از انجام کاشت مو، از دوش کم فشار به کار ببرید. در اولین هفته با کم کردن خونریزی و تورم کیسه یخ به کار ببرید، اما این نکته را نیز باید بدانید که باید از قرار دادن یخ به طور مستقیم بر روی محل پیوند خودداری شود.

قرار نگرفتن در معرض نور خورشید

بعد از انجام کاشت مو به روش fit در معرض مستقیم نو خورشید قرار نگیرید. مخصوصا اگر محل عمل متورم است. اگر فرد باید در طول روز از خانه خارج شود باید کلاه بر سر بگذارد.

دستکاری نکردن پوست سر

باید بدانید که خارش و درد جز عوارض جانبی طبیعی هستند که نباید پوست سر را دستکاری و یا لمس کرد، به همین علت نباید محل پیوند را دستکاری کرد.

پرهیز از انجام فعالیت های سنگین

نباید فعالیت هایی که موجب تعریق پیش از اندازه می شود، انجام داد، زیرا تعریق موجب افزایش خطر ابتلا به عفونت می شود، به همین علت برنامه هایی مثل نماز بخار و سونا را باید به تاخیر انداخت.

مراقبت های بعد از کاشت مو به روش fit

سخن پایانی

همان طور که در مطالب بالا خواندید یکی از بهترین روش های کاشت مو،fit  است که پس از انجام عمل باید مراقبت های لازم را انجام داد تا نتایج مثبت دریافت کرد، ما در مقاله بالا سعی کردیم مراقبت های بعد از کاشت مو به روش fit را در اختیارتان قرار دهیم، امیدواریم، با انجام این مراقبت ها بهترین نتیجه را دریافت کنید.


0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین اخبار و مقالات

کاشت بدون جراحی مناسب چه کسانی است؟

کاشت بدون جراحی مناسب چه کسانی است؟

کاشت بدون جراحی مناسب چه کسانی است؟ داشتن موی زیبا و پر پشت خواسته ای تمام زنان و مردان است  اما بیشتر مردم جهان بعد از سن ۱۸ سالگی دچار ریزش مو و طاسی سر می شوند‌‌‌. و از راه های زیادی برای کم پشتی مو... (ادامه)

مزایا و برتری های روش FUT (بدون جراحی)

مزایا و برتری های روش FUT (بدون جراحی)

مزایا و برتری های روش FUT (بدون جراحی): یکی از مشکلاتی که همیشه همراه انسانها چه مرد و چه زن بوده است ریزش مو و در نتیجه طاسی سر می باشد. این معضلی است که در قدیم چاره ای برای آن وجود نداشته. اما در طول دوران... (ادامه)

علت رخ دادن عوارض کاشت مو چیست؟

علت رخ دادن عوارض کاشت مو چیست؟

علت رخ دادن عوارض کاشت مو چیست؟ یکی از آخرین متدهای درمان برای افرادی که دچار ریزش مو و در نتیجه طاسی سرشده اند کاشت مو طبیعی می باشد. در این روش از کلاه گیس و موی مصنوعی خبری نیست. طی یک عمل پیوند بخشی از مو... (ادامه)


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x