• همه روزه 8:00 صبح الی 21:00 شب

سن مناسب برای کاشت مو – بهترین سن برای کاشت مو چه زمان است؟

در حالی که در مورد کاشت مو تحقیق می کنید تا ببینید چه روشی را برای کاشت مو انتخاب کنید، کدام مطب و پزشک را انتخاب کنید، در مورد هزینه ها و میزان موفقیت کاشت مو اطلاعات کاملی را به دست بیاورید. اما یکی از مواردی که باید مد نظر داشنه باشید سن مناسب برای کاشت مو است.

یکی از رایج ترین سوالاتی که در طول مشاوره کاشت مو در کلینیک دنیز کاشت از ما می پرسند این است: “چه زمانی باید کاشت مو انجام دهم؟” یا “سن مناسب برای کاشت مو چقدر است؟”

بیماران به طور قابل ملاحظه ای نگران این هستند که خیلی زود کاشت مو  انجام دهند و  آنها همچنین نگران پیر شدن بیش از حد برای پیوند هستند. بنابراین، سن مناسب برای کاشت مو طبیعی چقدر است؟ آیا فرقی می کند؟ آیا بیمار می تواند برای پیوند بسیار جوان یا پیر باشد؟

آیا سن مناسبی برای کاشت مو وجود دارد؟

از نظر فنی هیچ سن “مناسب” یا “غلط” برای کاشت مو وجود ندارد. تا زمانی که بیمار دچار ریزش مو می شود که می تواند با جراحی و داشتن یک ناحیه اهداکننده مناسب برای کاشت مو هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد، در واقع می تواند در هر سنی پیوند داشته باشد. هر بیمار کسی که شرایط کاشت مو را دارد، می تواند پیوند مو انجام دهد. در وسیع ترین معنا، واقعاً “سن مناسبی” برای کاشت مو وجود ندارد.

کاشت مو در جوانی

منطقی است که اکثر بیماران می خواهند ریزش موهای خود را در سنین پایین تر درمان کنند. اما آیا این ایده بدی است؟ آیا بیمارانی که تحت کاشت مو در سنین جوانی قرار می گیرند با افزایش سن بد به نظر می رسند؟ یا از تصمیم خود پشیمان می شوند؟ بدیهی است که ریزش مو پیشرونده است. بیماران جوان که تحت پیوند قرار می گیرند، موهای بیشتری از دست می دهند.

ممکن است پزشک برای اینکه با گذشت زمان و ریزش موی فرد، خط موی او را بسیار پایین بگیرد تا با گذشت زمان و ریزش مجدد مو با کاهش موهای کاشته شده ی زیادی روبرو نشود.

با این حال بهتر است پزشک به فرد تمام شرایط را توضیح بدهد و یک خط موی مناسب را برای او بکشد و به او بگوید که ممکن است در آینده با ریزش مو مواجه شود.

چه کسانی نتایج بهتری می گیرند: بیماران جوان یا مسن؟

با فرض اینکه بیمار مسن از هیچ گونه مشکل بهداشتی مانند دیابت رنج نمی برد یا سابقه طولانی عادات بهداشتی ضعیفی مانند سیگار کشیدن مزمن ندارد، باید مانند یک بیمار جوان این کار را انجام دهد. کاشت مو کم تهاجمی است و به خوبی تحمل می شود. پیوندها بسیار مقاوم هستند و تقریباً در هر محیطی به خوبی رشد می کنند. آنها اهمیتی نمی دهند که پوست سر پیر یا جوان باشد. در صورت برداشت و کاشت توسط یک تیم مجرب، پیوندها باید ریشه کرده و رشد کنند.

کاشت مو در جوانی

کاشت مو برای افراد زیر 21 سال

همانطور که در بالا توضیح داده شد ، سن مشخص و دقیقی برای کاشت مو وجود ندارد. با این حال، به طور کلی به رسمیت شناخته شده است که کاشت مو لزوماً نباید روی افراد زیر 21 سال انجام شود. مگر اینکه شرایط خاص یا منحصر به فردی وجود داشته باشد.

دلایلی که کاشت مو برای افراد زیر 21 سال انجام نمی شود به شرح زیر می باشد:

  • اگر در سنین جوانی پیوند مو انجام داده اید و دوباره دچار ریرش مو و طاسی شدید، تمام سایت های اهدا کننده احتمالی خود را از دست دادید. این بدان معناست که در نهایت ریزش موهای شما دائمی خواهد بود.
  • در چنین سنین جوانی، یعنی 21 سالگی، خط مو و تراکم موهای شما ممکن است تغییر بزرگی داشته باشد. از این رو محصولات ریزش مو می تواند این روند را قبل از نیاز به کاشت مو کند کند.
  • علاوه بر این هر چه سن افراد کمتر باشد، پیش بینی الگوی طاسی آنها سخت تر است، که برای موفقیت کاشت مو در طولانی مدت ضروری است.
  • هرچه سن یک بیمار کمتر باشد انتظارات آنها در مورد کاشت مو و نتایجی که با چنین روشی به دست می آید غیر واقعی تر است.
  • اگر تا 18 سالگی تقریباً کاملاً طاس هستید، متأسفانه این امر می تواند ژنتیک شما کدگذاری شود. و ممکن است که کاشت مو نیز برای این افراد پاسخگو نباشد.

بهترین سن برای کاشت مو دقیقاً چند سال است؟

ما معتقدیم که سن مناسب برای کاشت مو برای افراد بالای 25 سال است. این به دلیل این هست که:

  • در سن 25 سالگی محاسبه و اندازه گیری میزان طاسی بسیار ساده تر است. علاوه بر این پیشرفت ریزش مو قابل پیش بینی تر است. بنابراین روش ها و تکنیک ها را می توان بیشتر برای هر فرد تنظیم کرد تا از موفقیت طولانی مدت و رضایت از کاشت مو اطمینان حاصل شود.
  • به احتمال زیاد در 25 سالگی یا بالاتر محل های اهداکننده مو یا اصطلاحا بانک مو هنوز فراوان و در وضعیت بسیار خوبی خواهند بود
  • هرچه سن شما بیشتر باشد، احتمالاً تحقیقات بیشتری در مورد روش های ریزش مو، دلایل ریزش مو و نتایج امکان پذیر انجام داده اید. این بدان معناست که انتظارات شما واقع بینانه تر خواهد بود و از کاشت مو رضایت بیشتری خواهید داشت.

دنیز کاشت

دنیز کاشت یکی از بهترین کلنیک های کاشت مو تهران می باشد که با در اختیار داشتن کادر مجرب و حرفه ای و بهره بردن از جدیدترین روش کاشت مو در دنیا، آماده خدمت رسانی به کسانی هستند که می خواهند یک کاشت مو ایمن و با کیفیت را داشته باشند.

 


0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین اخبار و مقالات

کاشت ابرو روی تتو امکان دارد؟

کاشت ابرو روی تتو امکان دارد؟

کاشت ابرو روی تتو امکان دارد؟ امروزه با پیشرفت های علمی روش های مختلفی برای کاشت و پیوند مو وجود دارد که هر کدام ویژگی خاص و نوع عمل خاص خود را دارند. در نوشته پیش رو از دنیز کاشت، بهترین کلینیک کاشت ا... (ادامه)

بررسی تفاوت کاشت ابرو با تاتو و میکروبلیدینگ

بررسی تفاوت کاشت ابرو با تاتو و میکروبلیدینگ

بررسی تفاوت کاشت ابرو با تاتو و میکروبلیدینگ :یکی از مشکلاتی که برای خیلی از افراد تبدیل معضل گردیده ریزش مو می باشد. در گذشته راهی بجز دارو درمانی نبود. اما به مرور و با پیشرفت علم کلاه گیس ها آمدند ... (ادامه)

کاربرد قرص فیناستراید چیست؟

کاربرد قرص فیناستراید چیست؟

کاربرد قرص فیناستراید چیست؟ قرص فیناستراید، دارویی برای کوچک نمودن پروستات در مردان است که کاربرد  های دیگری هم دارد. از این دارو در زمینه رشد مو هم استفاده می شود.ریزش مو می تواند  منجر به طاسی شود و مرد... (ادامه)


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x