• همه روزه 8:00 صبح الی 21:00 شب

زمان برطرف شدن ترک پوست سر بعد از کاشت مو

زمان برطرف شدن ترک پوست سر بعد از کاشت مو کی است؟ کاشت مو از جمله عمل های زیبایی شناخته می شوند که امروزه در روش های مختلف و به تعداد زیاد انجام می گیرد. تشخیص این که چه نوع عمل کاشت مو برای فرد مناسب تر می باشد بر عهده پزشک متخصص می باشد‌. هر کدام از روش ها نیز مزیت ها و معایب خود را دارند. در مقاله پیش رو از دنیز کاشت، قصد داریم در مورد کاشت مو توضیحات مختصری دهیم. به این سوال پاسخ می دهیم که چه زمانی پس از کاشت مو ترک ها برطرف می شوند؟

کاشت مو به چه معنی است؟

در تعریف کاشت مو می توان این نکات را به کار برد:

کاشت مو به نوعی تکنیک جراحی گفته می شود که در آن ریشه های مو، تک تک از ناحیه اهداء کننده(بانک مو) برداشته شده و در ناحیه مورد نیاز کاشته می شود. از این نوع عمل کاشت برای درمان طاسی و ریزش مو در خانم ها و خیلی از موارد آقایان مورد استفاده قرار می گیرد. در لین فرایند گرافت هایی که از لحاظ ژنتیکی قوی، سالم و در برابر ریزش مقاوم هستند به ناحیه طاس مو پیوند زده می شود.

نکته ای که بایستی یادآوری شود این مسئله می باشد از پیوند مو برای بازسازی ابرو و نواحی از بدن که بر اثر سوختگی یا زخم دچار کم مویی یا بی مویی شده اند استفاده می شود. در ادامه نیز به بررسی این سوال می پردازیم که چه زمانی پس از کاشت مو ترک ها برطرف می شوند؟

زمان برطرف شدن ترک پوست سر بعد از کاشت مو

زمان برطرف شدن ترک پوست سر بعد از کاشت مو

روش های کاشت مو

امروزه با توجه به وجود تکنیک های جدید و بروزی که بوجود آمده روش های مختلفی در کاشت مو استفاده می گردد که مهترین و اصلی ترین انواع کاشت عبارتند از:

کاشت مو به روش(FUE)

در این روش بصورت همزمان و دانه به دانه عمل برداشت مو از ناحیه بانک مو و کاشت آن در محل مورد نظر انجام می گردد.

کاشت مو به روش(FUT)

در این روش نواری از پشت سر بیمار ( بانک مو) برداشته و توسط تیم عمل در محل مورد نظر کاشته می شود.

کاشت مو طبیعی به روش(BHT)

در این روش از عمل کاشت مو به علت کم پشت بودن موهای پشت سر برداشت مو از نواحی مختلف و پرموی بدن انجام می گردد. لازم به ذکر می باشد که این روش امروزه بخاطر عوارض زیاد آن کمتر بکار برده می شود.

روش(FCI) یا پیوند سلولی

این روش از آخرین متدهای مورد استفاده درکاشت مو می باشد و پیوند مو بصورت سلولی و طی فرایند خاص در آزمایشگاه انجام می گردد.

بیشتر بخوانید: کاشت مو به روش FIT

ترک پوست سر بعد از فرآیند کاشت مو

در این نوشته می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چه زمانی پس از کاشت مو ترک ها برطرف می شوند؟ بعد از عمل کاشت مو در کنار تمامی مزیت ها ممکن است عوارض و مشکلاتی نیز پدید بیاید که فرایندی طبیعی محسوب می شود.

البته رسیدگی و درمان آن حتما بایستی زیر نظر پزشک متخصص و انجام دهنده عمل کاشت مو باشد. یکی از این عوارض که ممکن است برای فرد پیش بیاید ترک پوست سر بعد از عمل کاشت مو طبیعی می باشد که در ادامه پیرامون آن توضیحاتی خواهیم  داد. قبل از هر چیز باستی این نکته را بدانیم که ترک پوست سر چه علت هایی می تواند داشته باشد؟ در این مورد می توان به دلایل زیر اشاره نمود:

اولین دلیل می تواند تاثیر داروی بیهوشی باشد که امری طبیعی است و بعد از اتمام بیهوشی این مسئله ممکن است برای فرد پیش بیاید.

خشکی پوست سر: هر چند داروی بیهوشی از عوامل خشکی و ترک پوست سر محسوب می گردد. اما در برخی از افراد این مسئله خشکی سر ممکن است به لحاظ ژنتیکی باشد و هیچ ربطی به داروی بیهوشی ندارد. نکته مهم این که هیچ کدام از این دو دلیل باعث هیچ گونه ناراحتی برای فرد نمی باشد و راه های درمانی برای آن وجود دارد.

در مورد ترک هایی که بعد از کاشت مو در پوست سر ایجاد می شود بایستی گفت این عارضه به صورت نرمال از روز سوم در فرد ایجاد می شود‌. اما اگر بخواهیم بگوییم این ترک ها بین روزهای پنجم تا هشتم به اوج حداکثری خود می رسد.

زمان برطرف شدن ترک پوست سر بعد از کاشت مو

زمان برطرف شدن ترک پوست سر بعد از کاشت مو

چه زمانی پس از کاشت مو ترک ها برطرف می شوند؟

در مورد این که چه زمانی ترک های پوست سرچه مدت زمانی طول می کشد تا از بین برود بایستی بگوییم که ترک ها و شیارهایی که در پوست سر ایجاد می گردد به مرور از بین می رود‌. در بهترین شکل بایستی گفت بعد از اولین شستشوی موی سر بعد از کاشت مو ترک ها از بین خواهد رفت. بهتر است بعد از هرشستشو با کرم هایی که خود پزشک در اختیار شما قرارمی دهد به آرامی پوست سرتان را ماساژ دهید.

اما اگر بعد از گذشت دو هفته این ترک ها از بین نرفته یا بیشتر شدند حتما با پزشک متخصصی که عمل کاشت را انجام داده مشورت نموده و برای معاینه مراجعه کنید.

پیشگیری از ترک بعد از کاشت

ما می خواهیم بدانیم چه زمانی پس از کاشت مو ترک ها برطرف می شوند؟ اما راهکارهایی برای پیشگیری از بروز ترک در پوست سر بعد از عمل کاشت مو وجود دارند که عبارتند از:

  • باید تا اولین روزی که می توانید سرتان را شستشو دهید موهای خود را از نور مستقیم آفتاب، آب و باران محافظت کنید.
  • استفاده مرتب از داروهایی که پزشک متخصص بعد از کاشت مو به شما توصیه نموده است.
  • استفاده از لوسیون ها و کرم های نرم کننده ویژه که خود پزشک برای شما تجویز نموده است.
  • دقت در هنگام شستشوی سر مبنی بر اینکه مواد شوینده بر روی سرتان باقی نمانده باشد.

سخن آخر

در این نوشته به این سوال پاسخ دادیم که چه زمانی پس از کاشت مو ترک ها برطرف می شوند؟ به عنوان جمع بندی بایستی گفت رعایت رژیم غذایی مناسب، استفاده منظم از داروهای تجویز شده و رعایت اصول بهداشتی و تمیزی از نکاتی است که هم در درمان و بهبودی بعد از عمل و هم عوارضی مانند ترک پوست سر مهم و تاثیر گذار می باشد.

اما اگر هر گونه مشکلی بعد از عمل پیش آمد که فراتر از عوارض عادی و معمولی باشد حتما به پزشک و کلینیکی که عمل کاشت را انجام داده اید مراجعه نمایید.


0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین اخبار و مقالات

ماینوکسیدیل برای مو

طریقه مصرف ماینوکسیدیل برای مو

موها برای بسیاری از افراد نمادی از جذابیت و اعتماد به نفس هستند. موها در زیبایی و ظاهر شخصیتی فرد بسیار اهمیت دارند. از طرف دیگر، مشکلات مرتبط با مو می‌توانند باعث کاهش اعتماد به نفس، اضطراب، و افسردگی شوند. ... (ادامه)

درمان ترک پوست سر بعد از کاشت مو

درمان ترک پوست سر بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از روش‌های پرکاربرد برای افزایش جمعیت موی سر فرد است. با این حال، پس از کاشت مو، برخی افراد ممکن است با مشکلاتی مانند ترک پوست سر مواجه شوند که می‌تواند باعث آزار و ایجاد ناراحتی برای آنها ... (ادامه)

مزایا و معایب کاشت مو بدون جراحی

مزایا و معایب کاشت مو بدون جراحی

مزایا و معایب کاشت مو بدون جراحی: همانطور که می‌دانید، موهای سر یکی از عوامل مهم در زیبایی و جذابیت فرد هستند. در حال حاضر، روش‌های مختلفی برای کاشت مو بدون نیاز به جراحی وجود دارد. این روش‌ها شامل کاشت ... (ادامه)


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x