• همه روزه 8:00 صبح الی 21:00 شب

روش کاشت مو

روش کاشت مو یک روش جراحی است که موهای در حال رشد طبیعی را به مناطقی که کم پشت یا کچل شده اند باز می گرداند. این کار اساساً بر اساس این اصل کاملاً ثابت شده انجام می شود که فولیکول های مو پیوند شده (ریشه ها از محل اصلی خود به منطقه دیگری منتقل شده اند) همانند محل اصلی خود رفتار می کنند.

یک توضیح بسیار ساده در مورد روش کار این است که این کار شامل گرفتن مو از ناحیه دهنده (ناحیه ای که مو به مقدار کافی وجود دارد) و پیوند آن در ناحیه گیرنده (ناحیه طاس) است.

این موهای کاشته شده دائمی است و تا پایان عمر به طور طبیعی رشد می کند.

 

ناحیه اهدا کننده چیست؟

ناحیه اهدا کننده در کاشت مو ناحیه ای است که از آنجا مو استخراج شده و به منطقه طاس منتقل می شود. ناحیه اهدا کننده معمولاً پشت و کناره های سر است زیرا رشد مو در این نواحی فراوان است و تحت تأثیر هورمون دی هیدروتستوسترون (DHT) قرار نمی گیرد. موهای استخراج شده از این مناطق بیشترین واکنش را به آندروژن ندارند و بنابراین دائمی هستند.

حتی اگر کسی کاملاً کچل باشد، باز هم در پشت سرش مو خواهد داشت.
این موها دائمی است و هرگز ریزش نمی کنند.

یک منطقه دائمی به طور متوسط 6000-7000 گرافت دارد. (پیوند مو در اصل ریشه مو است که برای کاشت فولیکول های مو استفاده می شود. یک پیوند مو معمولاً حاوی 1-4 تار مو است.)
کاشت مو بر اساس این مفهوم کار می کند که موهای استخراج شده از این مناطق، جایی که هنگام کاشت بیشترین واکنش را به آندروژن ها ندارند، همان رفتار را دارند و مانند موهای طبیعی رشد می کنند. شما در نواحی پیشانی (یا هرجایی که پیوند زده اید) موی جدیدی بدست خواهید آورد، که دائمی است و هرگز ریزش نخواهد کرد.

 

روش های کاشت مو

تمام تکنیک های کاشت مو بر روی مفهوم ساده توزیع ماهرانه مو از مناطق فراوان به مناطقی که ریزش مو قابل مشاهده است، کار می کنند. موفق ترین و معمولترین تکنیک های مورد استفاده عبارتند از:

  •  پیوند واحد فولیکولار (FUT)
  • روش استخراج واحد فولیکولی (FUE)
  • روش پیشرفته FUE (DHT)

 

پیوند واحد فولیکولی یا FUT چیست؟

پیوند واحد فولیکولار یک روش کاشت مو است که در آن موها از قسمت های پشت و کناره های پوست سر کاشته شده و به مناطق طاسی پوست سر منتقل می شوند. بیمار بیهوش می شود و پزشک نوارهای بافتی را از ناحیه اهدا کننده خارج می کند.

نوار اهدا کننده پس از استخراج، با ظرافت در زیر میکروسکوپ به واحدهای فولیکولی منفرد تقسیم می شود.
سپس پزشک سوراخ های کوچکی در پوست سر ایجاد می کند، جایی که پیوندهای واحد فولیکولی با دقت قرار می گیرند. سپس ناحیه اهدا کننده توسط تکنیک ویژه جراحی پلاستیک به نام Trichophytic Closure بخیه زده می شود.

یک نوار بسیار نازک از خارجی ترین لایه پوست که به اپیدرم معروف است، قبل از بسته شدن از یک طرف زخم برداشته می شود. با بهبودی برش، فولیکول های زیر زخم از طریق آن رشد می کنند و این به استتار زخم کمک می کند.

 

استخراج واحد فولیکولی یا FUE چیست؟

این روش کاشت مو شامل استخراج فولیکول های موی فردی به طور مستقیم از ناحیه اهدا کننده بیمار است. به عنوان آمادگی برای این روش ، موهای ناحیه اهدا کننده کاملاً مرتب می شود.

سطح پوست اطراف هر واحد فولیکولی بصورت سطحی توسط منگنه موتوری برش خورده و سپس واحد فولیکولی با استفاده از ترکیبی از کشش و فشار بر روی قسمت اطراف آن مستقیماً از پوست سر استخراج می شود.

تفاوت اساسی بین این دو روش این است که در حالی که FUT شامل برداشتن یک نوار مو و سپس تقسیم آن به واحدهای منفرد است، FUE شامل برداشتن هر واحد فولیکولی به صورت جداگانه است.

بهبود FUE نیز به طور قابل توجهی کمتر از FUT طول می کشد، که منجر به ایجاد زخم های کوچک در سر می شود که تقریباً با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند و کمتر از 7 روز بهبود می یابد.
تفاوت دیگر این دو در این است که روش FUT می تواند پیوند بیشتری نسبت به روش کاش مو FUE بدست آورد. در حالی که روش FUE استخراج گرافت 2000-2700 را امکان پذیر می کند، اما روش 2600- 3000 FUT و گاهی پیوند بیشتر را امکان پذیر می کند.

روش DHT پیوند چیست؟

انتقال مستقیم مو (DHT) نوعی پیشرفته از روش FUE است. برخلاف روش مرسوم FUE، واحدهای فولیکولی موجود در DHT به صورت جداگانه و بدون استفاده از موتور و با کمک دستگاه استخراج دستی از ناحیه اهدا کننده استخراج می شوند و با استفاده از دستگاهی بدون ایجاد سوراخ های گیرنده کاشته می شود.

مرکز مشاوره کاشت مو دنیز ارائه دهنده خدمات کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش و مزوتراپی مو.


0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین اخبار و مقالات

درصد موفقیت این نوع جراحی با سلولهای بنیادی چقدر است؟

درصد موفقیت این نوع جراحی با سلولهای بنیادی چقدر است؟

درصد موفقیت این نوع جراحی با سلولهای بنیادی چقدر است؟ ریزش مو یک بیماری شایع در بین زنان و مردان است. که بیشتر آنها به دلایل ژنتیکی ایجاد می شوند. این را می توان در 80 درصد مردان و 40 درصد از زنان تا سن 70 ... (ادامه)

 خطرات و عوارض جانبی کاشت مو در ناحیه ورتکس

 خطرات و عوارض جانبی کاشت مو در ناحیه ورتکس

خطرات و عوارض جانبی کاشت مو در ناحیه ورتکس :کاشت مو یکی از جدیدترین روش هایی است که امروزه برای راه حل موفقیت آمیز و دائمی ریزش مو یا طاسی مورد استفاده قرار می گیرد. مناطق کاشت مو مناطق مختلفی هستند. علاو... (ادامه)

ریکاوری بعد از کاشت مو

ریکاوری بعد از کاشت مو

ریکاوری بعد از کاشت مو : کاشت مو یک عمل زیبایی ظریف است و برای رسیدن به بهترین نتیجه لازم است دقیقاً پس از انجام این عمل زیبایی از دستورات پزشک خود پیروی کنید. سخت ترین قسمت رشد مو، انتظار برای رشد آن است. ... (ادامه)


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x