• همه روزه 8:00 صبح الی 21:00 شب

دوره نقاهت کاشت مو

دوره نقاهت کاشت مو بستگی به روش کاشت مو دارد. به عبارت دیگر بسته به نوع روش کاشت بیماران موظف هستید تا زمانی که پزشک توصیه کرده است یک سری نکات را رعایت کنند. در این مقاله تصمیم داریم مهمترین نکات دوره نقاهت کاشت مو را مورد بررسی قرار دهیم. به کسانی که قصد کسب اطلاعات بیشتر در این باره دارند پیشنهاد می دهیم تا انتهای مطالب به همراهی خود با ما ادامه دهند.

دوره نقاهت کاشت مو

مدت زمان دوران نقاهت کاشت مو چقدر است؟

دوران نقاهت کاشت مو بستگی نوع روش کاشت مو دارد. همچنین بسته به شرایط و وسعت قسمتی که در آن مو کاشته شده است نیز در افراد مختلف دوران نقاهت شرایط خاص خود را دارد. به همین دلیل مدت زمان لازم در دوران نقاهت کاشت مو در همه افراد یکسان نیست. اما به طور کلی مدت زمان دوران نقاهت بین یک الی دو هفته طول خواهد کشید.

به عبارت دیگر به طور میانگین حدود یک الی دو هفته طول می ‌کشد تا زخم ها و دردهای بعد از پیوند مو در افراد مختلف از بین برود. مثلاً در برخی روش ‌های پیشرفته ممکن است دوره نقاهت فقط یک هفته طول بکشد. اما در برخی روش‌ها ممکن است این زمان حدود دو برابر شود.

به عبارت دیگر کسانی که جهت استخراج فولیکول مو در سر آنها برش ایجاد شده است به دلیل وجود بخیه در سر حدوداً یک هفته زمان نیاز است که و بخیه ها به طور کامل خوب شود.

بیشتر بخوانید: قیمت کاشت مو

دوره نقاهت کاشت مو

در دوران نقاهت کاشت مو چه مواردی را باید رعایت کرد؟

در دوران نقاهت کاشت مو باید به یک سری نکات توجه کرده و به توصیه های مهم پزشک جامعه عمل پوشاند. توجه به نکات مهم و توضیحات پزشک معالج بسیار مهم بوده و منجر به کاهش دوران نقاهت کاشت مو می شود. اما به طور کلی مراقبت هایی که در دوران نقاهت کاشت مو باید مورد توجه قرار بگیرد شامل موارد زیر است.

کاشت مو ممکن است با درد و خارش به همراه شود. جهت کاهش درد و خارش ناشی از استخراج فولیکول های مو و همچنین کاشت آنها در محل مورد نظر اکثر پزشکان برای بیماران یکسری مسکن هایی را تجویز می‌کنند. همچنین استفاده از آنتی بیوتیک نیز از جمله اقدامات مهمی است که افراد پس از کاشت مو در دوران نقاهت می توانند استفاده کنند. در دوران نقاهت کاشت مو استفاده از آنتی بیوتیک روزی دو بار و به مدت ۵ روز برای اغلب افراد تجویز می‌شود. البته بسته به شرایط افراد ممکن است تعداد و دوز مصرف متغیر شود.

دیگر نکته مهمی که در دوران نقاهت کاشت مو باید رعایت شود استراحت و خواب کافی است. استراحت و خواب کافی بسیار مهم بوده و کمک به سزایی به رشد فولیکول های مو می کند.

بیشتر بخوانید: کلینیک کاشت مو

دوره نقاهت کاشت مو

تجربه ثابت کرده است کسانی که به این نکته مهم توجهی ندارند، هرگز نتایج مورد نظر خود را از کاشت مو به دست نمی آورند. نکته مهم دیگری که در دوران نقاهت باید مورد توجه قرار بگیرد دما و محل استراحت است. بهترین دما برای استراحت در دوران نقاهت کاشت مو دمای ۴۵ درجه سانتیگراد است. همچنین نحوه استراحت کردن و خوابیدن نیز مهم بوده و اغلب پزشکان توصیه می ‌کنند پس از کاشت مو باید نحوه صراحت به شکلی باشد که سر در زاویه ۴۵ درجه بر روی بالشتک قرار بگیرد.

نکته مهم دیگری که در دوران نقاهت نیاز به توجه دارد تغذیه مناسب است. تغذیه مناسب و سالم نیز بسیار مهم بوده و در رشد طبیعی فولیکول های پیوند خورده تاثیر بسزایی دارد. از این رو پزشکان به بیماران خود توصیه می کنند در دوران نقاهت کاشت مو از ویتامین ها و مواد غذایی مغذی و سالم استفاده کنند تا رشد فولیکول های پیوند خورده سریع تر نمایان شود. معمولاً استفاده از سبزیجات تازه، انواع آجیل و روغن های طبیعی در این دوره نسبت به سایر مواد غذایی تاثیر بهتری دارد.

بیشتر بخوانید: کاشت مو بدون جراحی

دوره نقاهت کاشت مو

عدم استفاده از نوشیدنی ‌های کافئین دار نظیر قهوه و چای نیز در این دوره چندم توصیه نمی شود. دلیل عدم استفاده کافئین افزایش فشار خون و خونریزی در ناحیه پیوند فولیکول ها است.

نتیجه گیری

دوران نقاهت کاشت مو اهمیت بسزایی دارد و بسته به نوع روش کاشت و شرایط افراد مدت زمان آن متغیر است. در این دوره داشتن استراحت و خواب کافی و همچنین تغذیه مناسب بسیار مهم بوده و رابطه مستقیمی با نتیجه پیوند مو دارد. بنابراین کسانی که می خواهند از کاشت مو در این دوره بهترین نتیجه را دریافت کنند لازم است که در دوران نقاهت به همه توصیه های پزشک خود جامعه عمل بپوشاند.

بیشتر بخوانید: کاشت به روش sut


0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین اخبار و مقالات

کاشت بدون جراحی مناسب چه کسانی است؟

کاشت بدون جراحی مناسب چه کسانی است؟

کاشت بدون جراحی مناسب چه کسانی است؟ داشتن موی زیبا و پر پشت خواسته ای تمام زنان و مردان است  اما بیشتر مردم جهان بعد از سن ۱۸ سالگی دچار ریزش مو و طاسی سر می شوند‌‌‌. و از راه های زیادی برای کم پشتی مو... (ادامه)

مزایا و برتری های روش FUT (بدون جراحی)

مزایا و برتری های روش FUT (بدون جراحی)

مزایا و برتری های روش FUT (بدون جراحی): یکی از مشکلاتی که همیشه همراه انسانها چه مرد و چه زن بوده است ریزش مو و در نتیجه طاسی سر می باشد. این معضلی است که در قدیم چاره ای برای آن وجود نداشته. اما در طول دوران... (ادامه)

علت رخ دادن عوارض کاشت مو چیست؟

علت رخ دادن عوارض کاشت مو چیست؟

علت رخ دادن عوارض کاشت مو چیست؟ یکی از آخرین متدهای درمان برای افرادی که دچار ریزش مو و در نتیجه طاسی سرشده اند کاشت مو طبیعی می باشد. در این روش از کلاه گیس و موی مصنوعی خبری نیست. طی یک عمل پیوند بخشی از مو... (ادامه)


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x