• همه روزه 8:00 صبح الی 21:00 شب

دوره نقاهت بعد از عمل میکروگرافت مو چقدر است؟

دوره نقاهت بعد از عمل میکروگرافت مو چقدر است؟ یکی از عمل های زیبایی که در سالهای اخیر پیشرفت زیادی نموده و اتفاقا در کشور ما نیز طرفداران زیادی دارد عمل پیوند کاشت مو می باشد. اتفاقا هر سال روش های نوینی نیز به آن اضافه می گردد. این روش ها دارای کیفیت بهتر و خطر ریسک پذیری کمتری هستند. یکی از این روش های کاشت مو عمل میکروگرافت می باشد. در مقاله پیش رو توضیحاتی در مورد دوره نقاهت بعد از عمل کاشت مو به روش میکروگرافت خواهیم داد.

انواع عمل کاشت مو چیست؟

یکی از اعمال زیبایی که امروزه انجام می گردد کاشت مو می باشد. عمل کاشت مو به چند روش صورت می گیرد. اما در کل یک فرمول در آن اجرا می گردد: برداشتن مو از محل دیگر (پشت سر که به آن بانک مو نیز می گویند) و کاشت در محل مورد نیاز. روش های کاشت مو نیز عبارتند از:

دوره نقاهت بعد از عمل میکروگرافت مو چقدر است؟

دوره نقاهت بعد از عمل میکروگرافت مو چقدر است؟

کاشت مو به روش میکروگرافت

آخرین و بروزترین روش کاشت مو که امروزه در دنیا رایج می باشد کاشت مو به روش میکروگرافت می باشد. این روش امروزه در سرتاسر جهان انجام می شود و نتایج مطلوبی نیز به همراه دارد. دوره نقاهت بعد از عمل میکروگرافت مو به شرایط این مدل بستگی دارد.

نحوه انجام این نوع عمل کاشت مو بدین صورت می باشد که فولیکول های مناطقی که رشد بیشتری دارند پیوند زده می شود. در روش میکروگرافت از وسایل برداشت موی برقی استفاده می گردد تا فولیکول های سر برداشته و در نقاطی که قبلا تعیین گردیده کاشته شود. این روش دارای عوارض بسیار پایینی بوده و در عین حال سریع انجام می گیرد.

مراحل کاشت مو به روش میکروگرافت

دوره نقاهت بعد از عمل میکروگرافت مو پس از انجام مراحل این کار است‌.  این مراحل عبارتند از:

در مرحله اول قسمتی از سر که قرار است برداشت مو از آن محل انجام گردد (بانک مو) بخاطر روان شدن جریان خون و نرمی پوست ماساژ داده شده و بی حس  می شود. عمل بی حس نمودن پوست به صورت تزریق خواهد بود. ممکن است پزشک برای این که بیمار درد کمتری احساس کند از اسپری بی حسی نیز استفاده کند.

در مرحله دوم بعد از بی حسی پزشک اقدام به ایجاد سوراخ های خطی روی بهش اهداء کننده می نماید. برداشت گرافت های مو به دو صورت با استفاده از هولدرهای اتوماتیک در سایز میکرون و یا با روش تریکوفیتیک اسکارلت انجام می پذیرد.

مرحله سوم قبل از دوره نقاهت بعد از عمل میکروگرافت مو در قسمت هایی که قرار است مو کاشته شود داروی بی حسی تزریق می گردد. سپس بوسیله سوزن های بسیار کوچک سوراخ هایی به اندازه یک میلی متر در این قسمت ها ایجاد می شود. گرافت های موی برداشته شده بوسیله دستگاهی بنام “میکرو ایمپلنتر”داخل سوراخ های ایجاد شده کاشته می شوند. نکته آخر در مورد عمل کاشت به روش میکروگرافت زمان عمل بین دو الی هشت ساعت طول می کشد.

دوره نقاهت بعد از عمل میکروگرافت مو چقدر است؟

دوره نقاهت بعد از عمل میکروگرافت مو چقدر است؟

دوره نقاهت بعد از عمل میکروگرافت مو

اگر بخواهیم در مورد دوره نقاهت کاشت مو به این روش توضیح بدهیم بایستی به احساس درد بعد از اتمام تاثیر داروی بی حسی اشاره نماییم که از جمله عوارض بعد از عمل محسوب می گردد. برخی افراد در این مرحله احساس درد آنچنانی ندارند و با مسکن معمولی مشکل شان برطرف می گردد. برخی نیز ممکن است بخاطر احساس درد شدید به پزشک خود نیز مراجعه کنند.

از جمله مشکل دیگری که در دوره نقاهت بعد از عمل میکروگرافت مو بوجود می آید ایجاد ناخوشایندی در فرد می باشد که امری طبیعی بوده و برطرف می گردد.

دیگر عارضه ای که ممکن است بعد از عمل پیوند بوجود بیاید کبودی یا روم در ناحیه تحت درمان باشد که استفاده از کیسه یخ توصیه می گردد. توصیه دیگر در مورد دوره نقاهت بعد از عمل میکروگرافت مو توجه به این مسئله می باشد که بایستی از دست زدن به مناطقی که کاشت مو انجام گردیده خودداری گردد و تا رسیدن به شرایط عادی از حمام کردن خصوصا شستشوی سر پرهیز کنید.

در مورد مدت زمان دوران نقاهت بعد از عمل کاشت مو به روش میکروگرافت بایستی گفت بستگی به اندازه محل عمل و نظر پزشک معالج دارد. اما به صورت معمول اگر بیمار دچار مشکل خاصی نباشد(مانند بیماری های زمینه ای) دوران نقاهت بین یک هفته تا دو هفته بطول می انجامد. در این مورد نظر پزشک معالج ارجحیت دارد.

سخن آخر

دوره نقاهت بعد از عمل میکروگرافت مو در این نوشته بررسی می شود. تعیین نوع عمل کاشت مو برعهده پزشک معالج و وضعیت بیمار می باشد. ضمن این که توصیه های بعد از عمل برای هر فرد متفاوت است.

دارویی که به شما داده می شود با فرد دیگر متفاوت می باشد. برای نتیجه گیری بهتر و قطعی حتما مراحل بعد از درمان را نیز زیر نظر پزشک خودتان انجام دهید.


5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین اخبار و مقالات

ماینوکسیدیل برای مو

طریقه مصرف ماینوکسیدیل برای مو

موها برای بسیاری از افراد نمادی از جذابیت و اعتماد به نفس هستند. موها در زیبایی و ظاهر شخصیتی فرد بسیار اهمیت دارند. از طرف دیگر، مشکلات مرتبط با مو می‌توانند باعث کاهش اعتماد به نفس، اضطراب، و افسردگی شوند. ... (ادامه)

درمان ترک پوست سر بعد از کاشت مو

درمان ترک پوست سر بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از روش‌های پرکاربرد برای افزایش جمعیت موی سر فرد است. با این حال، پس از کاشت مو، برخی افراد ممکن است با مشکلاتی مانند ترک پوست سر مواجه شوند که می‌تواند باعث آزار و ایجاد ناراحتی برای آنها ... (ادامه)

مزایا و معایب کاشت مو بدون جراحی

مزایا و معایب کاشت مو بدون جراحی

مزایا و معایب کاشت مو بدون جراحی: همانطور که می‌دانید، موهای سر یکی از عوامل مهم در زیبایی و جذابیت فرد هستند. در حال حاضر، روش‌های مختلفی برای کاشت مو بدون نیاز به جراحی وجود دارد. این روش‌ها شامل کاشت ... (ادامه)


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x