• همه روزه 8:00 صبح الی 21:00 شب

دلیل ریزش مو در مردان

دلیل ریزش مو در مردان ریزش مو یک بیماری ناخوشایند در میان زنان و مردان جهان است که در مردان این بیماری بیشتر به چشم می خورد، در مردان از سن ۱۸ سالگی موها شروع به ریزش می کنند اگه اگر درمان نشود دچار طاسی یا کچلی می شوند امروز ما در این مقاله قصد داریم درباره دلیل  ریزش مو در مردان تحقیق کنیم اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که می خواهید در رابطه با این موضوع اطلاعاتی را کسب کنید تا آخر این مقاله همراه باشید.

بیشتر بخوانید: قیمت کاشت مو

چند دلیل ریزش موی مردان

شایعات زیادی در باره ریزش موی سر مردان وجود دارد که همین شایعات باعث سردر گمی بیشتر مردان می شود به همین منظور محققان مهمترین دلیل های ریزش را جمع آوری کرده اند که ما در این مقاله سعی می کنیم  بیشتر آن ها را معرفی کنیم.

چند دلیل  ریزش موی مردان

ژنتیک

یکی از مهم ترین دلیل ریزش موی سر مردان ژنتیکی است که از یکی از گذاشته گان خود به ارث می برند و بیشتر مردان این ارث را یا از پدر خود یا دایی به ارث می برند، در تحقیقات شده معلوم شده است که مردان که ریزش مو را از خانواده مادری به ارث بردن بیشتر از مردانی که از خانواده پدری به ارث بردن دچار ریزش مو می شوند.

استرس

متاسفانه با وجود این همه مشکلات و سخت شدن زندگی امروزه استرس و نگرانی بخشی از زندگی ما ها شده است که این باعث به وجود آمدن خیلی از مشکلات جسمی و روحی شده است و متأسفانه همین استرس و فشار روحی یکی از دلیل های ریزش مو و طاسی سر در مردان شده است.

بیماری آلوپسی

از دیگر دلیل های ریزش مو در مردان بیماری آلوپسی است این مشکل به خاطر ضعف سیستم ایمنی بدن به وجود می آید در بیماری آلوپسی که از زمان کودکی با بیمار است سر به صورت سکه ای  دچار ریزش می شود.

تغییرات هورمونی

یکی دیگر از مشکلاتی که باعث طاسی و ریزش مو سر مردان می شود تغییر هورمونی کم کار و پر کاری تیروئید است.

استفاده دائم از سشوار

خیلی از ما ها عادت داریم بعد از استحمام باید حتما موهای خود را با استفاده از سشوار و با درجه بالا خشک کنیم، اما با این کار به بیشتر ریشه موها آسیب می رسد و به مرور زمان باعث کم پشتی یا طاسی سر می شود. بهترین روش خشک کردن موی سر با سشوار استفاده از دمای ملایم آن است.

کم خونی

از دیگر دلیل های ریزش مو در آقایان می توان به کم خونی اشاره کرد. با کم شدن جریان خون به گرافت های سر آسیب می رسد و موی سر شروع به ریزش می کند، اگر کم خونی درمان شود ریزش مو نیز متوقف می شود.

استفاده کردن از کلاه

بعضی از افراد معتقدان استفاده از کلاه در روز های گرم تابستان باعث عرق کردن موهای سر شده و باعث ریزش موی سر در آقایان می شود.

بهداشت مو

بهداشت و نظافت مو ها یکی دیگر از دلایل ریزش مو در مردان می شود مردانی که دارای مو های چرب هستند باید هر روز موهای خود را با آب ولرم بشویند.

استفاده از شوینده های مختلف

بعضی از مردان برای جلو گیری از ریزش مو های خود خودسرانه از شوینده های گران قیمت و خارجی استفاده می کنند اما این امر نه تنها به ریزش موی سر کمک نخواهد کرد بلکه باعث ریزش بیشتر موی سر می شود.

نازک شدن موهای بالای سر

یکی دیگر از شایع ترین دلیل ریز موی سر مردان نازک شدن تارهای موی آنها است با بالا رفتن سن ریشه مو ها کم کم نازک می شود و موی سر شروع به ریزش می کند در این نوع ریزش مو ها از بالای سر شروع به ریزش می کنند.

چند دلیل  ریزش موی مردان

بهترین راه برای جلو گیری از ریزش مو چیست؟

اگر شما هم جزء آن دسته از مردانی هستید که مشکل ریزش مو دارید و دلیل آن را نمی دانید و به فکر درمان موی سر خود هستید از دارو ها و روش های که دیگران استفاده می کنند خودداری کنید بهترین راه برای پیش گیری از ریزش مو مراجعه کردن به بهترین متخصص مو و زیبایی است، برای درمان ریزش مو باید حتما زیر نظر پزشک متخصص باشید تا دلیل ریزش مو های شما مشخص شود تا بتوانید ریزش موی خود را درمان کنید.

 

حرف آخر

اگر به دنبال بهترین دکتر برای درمان ریزش موی خود هستید ما به شما کلینیک کاشت موی دنیز را معرفی می کنیم. این کلینیک کاشت مو در سعادت آباد یکی از بهترین و قابل اعتماد ترین مراکز است که در حوزه کاشت مو فعالیت می کند.


0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین اخبار و مقالات

کاربرد قرص فیناستراید چیست؟

کاربرد قرص فیناستراید چیست؟

کاربرد قرص فیناستراید چیست؟ قرص فیناستراید، دارویی برای کوچک نمودن پروستات در مردان است که کاربرد  های دیگری هم دارد. از این دارو در زمینه رشد مو هم استفاده می شود.ریزش مو می تواند  منجر به طاسی شود و مرد... (ادامه)

روش های درمانی برای ریزش مو در آقایان

روش های درمانی برای ریزش مو در آقایان

روش های درمانی برای ریزش مو در آقایان :یک از معضلاتی که از قدیم گربان گیر افراد از زن و مرد بوده ریزش مو می باشد. در گذشته با توجه به طب سنتی داروهایی که استفاده می شده در چند مورد خاص بوده. امروزه راه ها... (ادامه)

کاربرد میکرواسکنر چیست؟

کاربرد میکرواسکنر چیست؟

کاربرد میکرواسکنر چیست؟ در سال های اخیر با توجه به پیشرفت علم روش های نوینی در زمینه پزشکی نیز رخ داده است. یکی از این روش های نوین در علم پزشکی در زمینه جراحی های زیبایی و کاشت مو می باشد. از جمله روش ها... (ادامه)


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x