• همه روزه 8:00 صبح الی 21:00 شب

بانک مو و روش FUE VIP

بانک مو و روش FUE VIP : ریزش مو همراه با طاسی سر یکی از دغدغه‌های است که از دیرباز همراه انسان ها خصوصا آقایان بوده. شاید در بانوان نیز این عارضه وجود داشته. اما بخاطر سیستم ژنتیکی بدن کمتر با این مشکل مواجه می شوند. با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی امروزه عارضه کم مویی و در نتیجه طاسی به راحتی قابل درمان می باشد که با روش های مختلفی انجام می گردد.

هدف از این مقاله از دنیز کاشت ارائه اطلاعات مختصر در مورد کاشت مو طبیعی و توضیحات کامل تری در مورد بانک مو و روش FUE VIP می باشد.

کاشت مو به چه معنی است؟

کاشت مو یک تکنیک جراحی زیبایی است که طی فرایندی خاص مو به صورت نواری با تک تک از یک ناحیه که به آن بانک مو می گویند برداشته و به ناحیه ای که نیاز می باشد پیوند زده می شود.

بانک مو و روش FUE VIP

بانک مو و روش FUE VIP

روش های کاشت مو کدام اند؟

پیشرفت تکنولوژی در تمامی زمینه ها علمی در ارتباط با پیوند و کاشت مو نیز موجب بوجود آمدن روش های مختلف کاشت مو گردیده که عبارتند از:

کاشت مو به روش جراحی

در این روش که به آن کاشت موی نواری نیز گفنته می شود بخشی از محل بانک مو(معمولا ناحیه پشت سر) برداشته می شود. سپس فولیکول های آن  به محلی که برای پیوند در نظرگرفته شده، طی عمل جراحی خاص پیوند زده و کاشته می شود. این روش پیوند مو در ایران بنام (FUT) شناخته می شود. لازم به ذکر است که با توجه به رویکرد پزشکان به روش های بدون جراحی کمتر از این روش استفاده می گردد. در ادامه به همین دلیل ما به بررسی روش FUE VIP در کاشت مو به روش جدید می پردازیم.

کاشت مو بدون نیاز به جراحی

در این روش از پیوند مو فولیکول های مو به وسیله تجهیزات و سوزن های مخصوص خارج گردیده و به محل مورد نیاز پیوند زده می شود. این روش پیوند در ایران و در دنیا انواع مختلفی دارد. از جمله انتقال و پیوند بصورت دستی توسط متخصص و یا به صورت تمام اتوماتیک توسط دستگاه های ویژه. در این فرایند جراحی فولیکول های مو دانه دانه از محل انتخاب شده(بانک مو) برداشته و در محل مورد نیاز پیوند زده می شود.

به روش انتقال فولیکولی پیوند مو ( FUE) گفته می شود و در ایران به نام (FIT) نیز شناخته می شود. روش های پیوند بدون عمل(SUT) و (MICRO FUT) نیز بر اساس روش FIT انجام می شوند.

فرایند کاشت به روش FUE VIP چگونه است؟

این روش کاشت مو جایگزین روش ( FUT) می دانند و همانگونه که گفته شد در این روش فولیکول های مو به صورت تک به تک از محل بانک مو برداشته می شود. سپس در محل مورد نیاز پیوند زده می شود. اما با تمام ویژگی های این روش  که آنرا تکنیک خوبی برای کاشت مو می دانند اما استفاده از این روش مناسب همه افراد نیست. بایستی واجد شرایط ویژه ای باشند.

بهترین افراد کسانی هستند که با داشتن موهای نازک یا طاسی بخشی از سر از بانک موی مناسبی برخوردار باشند. بایستی گفت این تکنیک برای آقایانی که در قسمت جلویی موی سر(بالای پیشانی) دچار ریزش هستند مناسب تر می باشد. قابل ذکر می باشد که از این روش برای کاشت ابرو و ریش وسبیل نیز استفاده می گردد.

مراحل کاشت مو روش FUE VIP

این مراحل به شرح زیر است:

  • در اولین مرحله از این روش موهای ناحیه ای که قرار است فولیکول ها از آن منطقه برداشته شوند(بانک مو) کوتاه می شوند.
  • دومین مرحله پزشک با ابزار ویژه که میکروپانچ نامیده می شود با دقت فولیکول های مورد نیاز را خارج می کند.
  • در مرحله سوم برش های مخصوصی در ناحیه گیرنده توسط ابزار ویژه ایجاد می گردد.
  • در این مرحله فولیکول های آماده شده توسط پزشک متخصص با دقت در محل مورد نظر کاشته می شود.
  • و در آخرین مرحله محل مورد نظر توسط پزشک ضد عفونی و بانداژ خواهد شد.
بانک مو و روش FUE VIP

بانک مو و روش FUE VIP

بانک مو و روش FUE VIP

یکی از روش های کاشت مو که می توان گفت از آخرین متد های مورد استفاده در این رده می باشد عبارت است از استخراج فولیکول های مورد نیاز از محل بانک مو به صورت دانه به دانه و پیوند در محل دیگری از بدن است که از قبل تعیین گردیده و مورد نیاز می باشد. در این روش و بصورت VIP(بانک مو) پزشک متخصص بنابر تشخیص علمی خود بهترین و نزدیک ترین نقطه به محل پیوند را انتخاب خواهد نمود. محل بانک مو بهتر است پشت سر و یا پشت گوش ها باشد که تشخیص آن برعهده پزشک می باشد.

نکته مهم دیگر در روش FUE VIP مقدمات و آماده سازی کاملا بهداشتی و استراحت کافی قبل از عمل در محل کیلینیک می باشد.  استفاده از نیروهای مجرب و کارکشته می تواند کمک مؤثری در فرایند این روش از عمل کاشت باشد. استفاده ار تجهیزات کاملا بروز از دیگر نکاتی است که در روش FUE VIP مد نظر می باشد. نظارت بر مراقبت های بعد از عمل از جمله مواردی است که در این روش از عمل به دقت انجام می گردد.

سخن آخر

استفاده از روش کاشت مو و اینکه برای شما مفید می باشد یا نه بر عهده پزشک متخصص است. شاید نوع کاشتی که برای یک عضو دیگر از خانواده و یا بستگان انجام شده باشد برای شما مناسب نباشد. در این مورد ارجحیت با نظر پزشک است. روش FUE VIP نیز می تواند  یکی از مهم ترین انتخاب ها باشد.


0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین اخبار و مقالات

کاربرد میکرواسکنر چیست؟

کاربرد میکرواسکنر چیست؟

کاربرد میکرواسکنر چیست؟ در سال های اخیر با توجه به پیشرفت علم روش های نوینی در زمینه پزشکی نیز رخ داده است. یکی از این روش های نوین در علم پزشکی در زمینه جراحی های زیبایی و کاشت مو می باشد. از جمله روش ها... (ادامه)

کاشت لیزری چیست؟

کاشت لیزری چیست؟

کاشت لیزری چیست؟ از دیرباز یکی از دغدغه های افرادی که دچار کم مویی، ریزش مو و طاسی هستند داشتن مویی پرپشت می باشد. در قدیم متاسفانه برای حل این مشکل راه حلی جز گذاشتن کلاه و یا برای زن ها استفاده از روسری... (ادامه)

زمان برطرف شدن ترک پوست سر بعد از کاشت مو

زمان برطرف شدن ترک پوست سر بعد از کاشت مو

زمان برطرف شدن ترک پوست سر بعد از کاشت مو کی است؟ کاشت مو از جمله عمل های زیبایی شناخته می شوند که امروزه در روش های مختلف و به تعداد زیاد انجام می گیرد. تشخیص این که چه نوع عمل کاشت مو برای فرد مناسب تر می... (ادامه)


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x