• همه روزه 8:00 صبح الی 21:00 شب

استراحت بعد از کاشت مو | بهترین اقدامات برای استراحت

به دلیل فناوری نوآورانه، جراحی های مدرن کاشت مو به جراحی هایی با حداقل تهاجم تبدیل شده اند. اکنون آنها ایمن تر، موثرتر هستند و نتایج طبیعی تر از همیشه به دست می آورند. آنها همچنین روند بهبود سریعتر و نرم تری دارند. استراحت بعد از کاشت مو بسیار مهم می باشد. در ادامه با دنیز کاشت همراه باشید تا اطلاعات بسیاری مانند سایر روش های جراحی را کسب کنید. میزان موفقیت در کاشت مو تا حد زیادی به میزان پیروی از روال مراقبت های بعدی بستگی دارد. پس از جراحی، کلیه اقدامات احتیاطی باید انجام شود تا اطمینان حاصل شود که گرافت های جدید شما آسیب نبیند، از جمله مراقبت بیشتر هنگام خواب.

کاشت مو

این روزها، بیشترین روش کاشت مو، استخراج واحد فولیکولیک (FUE) و پیوند واحد فولیکولار (FUT) است. در هر یک از این روش ها، فولیکول های مو از ناحیه اهدا کننده استخراج می شود که معمولاً در پشت سر قرار دارد و به برش های کوچکی که از ناحیه کم مو پیوند می شود. در حالی که استراحت بعد از کاشت موFUT کمی بیشتر طول می کشد، از آنجا که یک نوار کامل از پوست سر با فولیکول های موی سالم از ناحیه اهدا کننده استخراج می شود.

از آنجا که فولیکول های جداگانه مو استخراج می شوند، بهبود FUE سریعتر است. بنابراین، یک بیمار حداقل زخم دارد. در حالی که استراحت بعد از کاشت مو و بهبودی بدون مشکل است، اما حفظ یک روال مناسب مراقبت های پس از آن بهبودی آسان را ایجاد می کند. در طی مراقبت های بعد از جراحی، بیشتر بیماران نگرانی مشترکی در مورد نحوه خوابیدن پس از کاشت مو دارند تا اطمینان حاصل شود که فولیکول های موی جدید آنها آسیب نبیند و از بین نرود.

استراحت بعد از کاشت مو

در زیر چند نکته در مورد نحوه خوابیدن و استراحت بعد از کاشت مو ذکر شده است:

در وضعیت مناسب بخوابید

حداقل برای یک هفته پس از کاشت مو، به پشت و ترجیحاً روی تختخواب بخوابید. سه تا چهار شب اول بیشترین خطر تورم را دارد. خوابیدن به پشت تورم پوست سر و پیشانی شما را کنترل کرده و بهبودی را تسریع می کند.

اگر به پشت دراز کشیده اید، سر خود را بر روی یک بالش نرم قرار دهید و از چرخش خودداری کنید، زیرا این امر باعث جدا شدن پیوند شما می شود. اگر عادت دارید روی شکم بخوابید، برای جلوگیری از تورم بعد از جراحی از این کار خودداری کنید.

رعایت نظافت

برای چند روز پس از کاشت مو، باید در اطمینان از تمیزی کامل تخت، روبالشت و ملافه های خود بسیار احتیاط کنید تا از بروز عفونت جلوگیری کنید. آنها را با مواد شوینده بشویید که حاوی مواد حساسیت زا نیستند که می توانند پوست سر شما را تحریک کنند.

استراحت بعد از کاشت مو – بالش خود را با یک حوله نرم بپوشانید

یکی از کارهایی که برای استراحت بعد از کاشت مو توصیه می شود و بهبودی پوست سر را تسریع می کند، پوشاندن بالش با یک حوله نرم می باشد. پوشاندن بالش با حوله نرم یا پارچه از لک شدن بالش و روبالشت شما جلوگیری می کند.

استراحت بعد از کاشت مو - بالش خود را با یک حوله نرم بپوشانید

خواب و استراحت بعد از کاشت مو

حداقل ده روز طول می کشد تا بیماران بتوانند به روال عادی و فعالیت های خود برگردند. این شامل فعالیت های بدنی، موقعیت ها و الگوی خواب معمول، شستشوی مو و غیره است. برای بهبودی کاشت مو و برش های موجود در پوست سر تقریباً 7 تا 10 روز طول می کشد. پس از آن می توانید به صورت عادی بخوابید و فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرید.

به طور معمول 8 تا 14 روز پس از جراحی طول می کشد تا خطرات احتمالی از بین بروندو در ناحیه گیرنده مو ریشه دربیاید. با این حال، این بستگی به این دارد که شما روال معمول پس از مراقبت و استراحت بعد از کاشت مو را دنبال کنید و تمام اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید.

تسریع روند بهبودی کاشت مو

برای اطمینان از بهبودی سریع و روند بهبود نرم پس از کاشت مو، مراحل زیر را انجام دهید:

  • از هرگونه فعالیت بدنی یا ورزش که می تواند باعث تعریق یا افزایش ضربان قلب شما شود، خودداری کنید.
  • برای تسریع روند بهبودی، از استعمال دخانیات و الکل خودداری کنید، زیرا این امر مستقیماً بر خون رسانی به سر شما تأثیر می گذارد.
  • یک رژیم غذایی متعادل و غنی از مواد مغذی و آنتی اکسیدان بخورید و مرطوب باشید.
  • از دست زدن به پوست سر خود، که شامل خارش یا خاراندن آن است ، خودداری کنید.
  • در طول 2 هفته اول پس از جراحی از قرار گرفتن پوست سر در معرض نور مستقیم آفتاب خودداری کنید.

دنیز کاشت

دنیز کاشت یکی از بهترین های کلنیک کاشت مو در تهران می باشد که با در اختیار داشتن کادر مجرب و حرفه ای و بهره بردن از جدیدترین روش کاشت مو در دنیا، آماده خدمت رسانی به کسانی هستند که می خواهند یک کاشت ابرو و کاشت مو ایمن و با کیفیت را داشته باشند.

 


0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین اخبار و مقالات

کاشت ابرو روی تتو امکان دارد؟

کاشت ابرو روی تتو امکان دارد؟

کاشت ابرو روی تتو امکان دارد؟ امروزه با پیشرفت های علمی روش های مختلفی برای کاشت و پیوند مو وجود دارد که هر کدام ویژگی خاص و نوع عمل خاص خود را دارند. در نوشته پیش رو از دنیز کاشت، بهترین کلینیک کاشت ا... (ادامه)

بررسی تفاوت کاشت ابرو با تاتو و میکروبلیدینگ

بررسی تفاوت کاشت ابرو با تاتو و میکروبلیدینگ

بررسی تفاوت کاشت ابرو با تاتو و میکروبلیدینگ :یکی از مشکلاتی که برای خیلی از افراد تبدیل معضل گردیده ریزش مو می باشد. در گذشته راهی بجز دارو درمانی نبود. اما به مرور و با پیشرفت علم کلاه گیس ها آمدند ... (ادامه)

کاربرد قرص فیناستراید چیست؟

کاربرد قرص فیناستراید چیست؟

کاربرد قرص فیناستراید چیست؟ قرص فیناستراید، دارویی برای کوچک نمودن پروستات در مردان است که کاربرد  های دیگری هم دارد. از این دارو در زمینه رشد مو هم استفاده می شود.ریزش مو می تواند  منجر به طاسی شود و مرد... (ادامه)


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x